zaterdag 3 september 2011

Examen, 1e werkdag Roon, BBQ en Mount Hood

Hai guys,

Nu begint het er echt op te lijken, he? Roon is begonnen met werken, wat overigens heel goed ging. Hij had ook meteen ook wel werk te doen, vooral nu veel vergaderingen. Tja, het precieze ervan moet je mij niet vragen, maar er is een machine vanuit ASML Veldhoven naar hier (Intel) gebracht, en dat project moeten ze hier begeleiden. En als er dan wat misgaat, moeten ze ook altijd, dag en nacht, er naartoe om het probleem op te lossen.
Ondertussen doe ik hier de was, boodschappen, hond uitlaten, in de zon liggen, heeeeeeerlijk! En ... niet te vergeten, de kiendjes helpen op school zover als dat kan.
Tja, nu denk ik er zo over natuurlijk, maar ik ben hier nog geen moment alleen geweest, dus ik zal ws. over een paar weken wel anders piepen. Maarre, Roon heeft er nu 2 dagen opzitten, dus ook 2 dagen vroeg eruit, en dat zijn we niet meer gewend natuurlijk....
We komen nu net van een BBQ af, t is hier 22.15u, kids hup hup naar bed, en Roon gaapte een keer, en zegt: ik ga ok mer naar bed. Ik zeg toch: tís WENNEN, dat vroege opstaan.. Komt goed!

Maar we hebben net dus een BBQ gehad, en jullie vragen je vast af, met wie dan??
Met de ASML-crew en de family's. Was gezellig! We kennen elkaar natuurlijk nog niet goed, maar het ging allemaal o.k., en ook de kindjes onderling ging heel goed. Wel heel leuk, ze hebben elkaar nog nooit gezien, maar toch speelt dat dan gewoon met elkaar alsof ze elkaar al jaren kennen. 1 Gezin zit hier al voor het derde jaar, ze hebben ook kinderen van Sophie en Stijn hun leeftijd, en dat jongetje, Noah, praatte alleen engels tegen Stijn, en ik hoorde Stijn ineens zeggen; 'no, no, not do that''. Ik dacht; da's nu het eerste engels dat ik van Stijn hoor, vond het wel grappig!

Ze hebben gisteren een soort van engels examen gehad. Was nog erg pittig ook. ze zijn allebei afzonderlijk een uur weggeweest, en allebei vonden ze het erg moeilijk. Ze moesten engels praten, engels lezen en engels schrijven. Ik dacht; dat kunnen ze niet, NOG niet bedoel ik dan dus, en dat was ook zo.. de uitslag gaf aan dat ze ws. iedere dag engelse les gaan krijgen op school, wel tijdens schooltijd gelukkig. En da's misschien ook wel fijn voor hun.
BBQ-en met de collega's.

Mount Hood en Mirror Lake:
Dat stond vandaag dus op het programma, als je zo dicht bij een berg woont, waar de mensen aan het skieen zijn terwijl het hier 32 gr. is, dan is dat toch erg APART om te zien. Het was ong. 1u en 15 min. rijden, of iets langer. Soms weet ik het gewoon niet meer, omdat Stijn dat dus om het kwartier ong. vraagt zoals jullie inmiddels weten. Misschien kan ik dan voor mezelf bedenken; als hij het 5 keer heeft gevraagd, dan was het dus 1 u en 15 min. rijden...

Maar allee, het was niet zover rijden, goed te doen, en natuurlijk een keigave omgeving! Echt super gewoon, kaaaaiveel bossen, en in de verte de besneeuwde berg Mount Hood. Terwijl we ernaartoe aan het rijden zijn, dachten we dat het erg mistig begon te worden(hei-ig), maar al snel bleek dat er ergens in de bergen een flinke fik aan de gang was..

Bij de berg aangekomen, kon je met een ski-lift omhoog. Ikke (met mijn hoogtevrees snel effe gekeken) en ik dacht; NO WAY, hier ga ik dus echt nie met een kabelbaantje en Luna en de kids naar boven, FORGET IT! Dus ge snapt het al, die reis heeft Roon alleen met de kiddo's afgelegd. Luna en ik hebben ze uitgezwaaid, en ik dacht; ja maar ik wil dan wel niet naar boven met zo'n open aanhangsel in de lucht, maar ik wil het dus wel zien, dus HUP stoute schoenen aangetrokken, en de tocht met Luna begonnen. Zo hoog als Roon, Sophie en Stijn zijn geweest, ben ik natuurlijk niet geweest, had het zweet al op mijn rug na ik denk 10 min. bergop lopen, maar ik heb toch wel een 3 kwartier gelopen, en ik zag ze (gewoon de amerikanen, hoor) idd al skieend voorbijkomen. Wel erg bizar in deze tijd, en met deze temp. van het jaar!

Roon heeft de foto's gemaakt boven op Mount Hood, ze hebben zelfs een snowpop gemaakt, leuk he?!
Roon zei achteraf wel dat het maar goed was dat ik niet meegegaan was, want onderweg begon het erg hard te waaien, en heel dat skiliftje ging helemaal op en neer. Tja, en als ik er DAN bij ben, word je niet vrolijk. Als Sophie, Stijn, Tuur en Janne in het reuzerad op de kermis in Best MIJ gerust moeten gaan stellen en zeggen dat alles wel goed komt, en MAAAAM, knijp niet zo hard in mijn hand, en MAAAAM, nu kun je wel even je ogen open doen....  da's toch echt pas sinds een paar jaar (de ouderdom denken jullie dan he?)...

Maar het was GEWELDIG mooi en leuk.
Op de heenweg hadden we nog even gestopt bij de ingang naar Mirror Lake(die je vanaf de MT Hood trouwens perfect kon zien liggen), maar we hadden nog geen pas, dus daar gingen we na de MT Hood wel naartoe, NU dus..

Het zou een wandeling van een half uur zijn, het was 15.30u. Moet kunnen, dachten we... Nou, ECHT dus geen half uur, he! We moesten de hele weg berg op, en rond half 5 waren we er dan eindelijk. Onder weg hadden we het een paar gevraagd aan mensen; hoe lang is het nog; not far away... i think 10 or 15 min. Maar ja, als er dat zo al verschillende gezegd hadden, dan beginnen Sophie en Stijn natuurlijk ook van.... Jaaaaa, maar dat zeiden jullie straks ook al! En eerlijk is eerlijk, het was gewoon ECHT een heel eind wandelen, BERG OP!
Maar dan ben je er, en dan is het net als bij een bevalling..dan ben je weer alles vergeten, en dan zou je het zou weer overdoen (mmmmwaa, niet dus).
Wel erg mooi, en Luna vond het ook helemaal geweldig, EINDELIJK weer zwemmen! Laatste keer was op het zwartven nl.
Vanuit het lake(meer) kon je ook weer MT Hood zien.
Dus ...dat deden wij vandaag, leuke dag gehad. Maar we hebben begrepen dat het in Hollanda vandaag en morgen ook goei weer is, GELUKKIG! En als het volgend weekend ook maar goei weer is, he? Ik moet er wel al aan denken, hoor.. REUSEL KERMIS!!

Nou, ,minse, genoeg gezeverd weer. Tot in the real life (voor mij volgende week, voor jullie weer volop bezig).

X en liefs van ons!


 Bijna bij Mount Hood



 Sneeuwpopje gemaakt boven op de berg. Niet helemaal zoals we gewend zijn,
maar goed genoeg voor een foto
 Prachtig uitzicht vanuit hier....
 Mirror Lake. Effe wandelen maar dan heb je ook wat

 Pootje baden in Mirror Lake


Geen opmerkingen:

Een reactie posten