woensdag 14 september 2011

Hoe ist nou???

BLUE LAKE

Afgelopen zondag was het weer een bloody hot sunday, waarschijnlijk de laatste, want ook hier gaat de herfst bijna beginnen. Het was 35 gr, dus we besloten naar een groot meer te gaan vlakbij Portland. (Portland is trouwens op TV geweest, he, en afgelopen week ook de MtHood en de verdere omgeving waar wij nu bivakkeren..)
Bij het meer aangekomen, bleek er maar een heel klein stuk van het meer afgezet te zijn. Amerikanen zijn als de dood dat er iemand verdrinkt (al verdrinken er hier regelmatig in de rivieren), ze kunnen ook niet zo goed zwemmen. Als je jonger dan 5 jaar was, mocht je zelfs niet in dat meer, er hing een verbodsbordje. Beetje overtrokken, denk ik dan, want het water wat afgezet was, kwam bij mij tot mijn middel, en sowieso zijn de ouders toch altijd in de buurt, denk ik dan...

Maar allee, zo stonden we dus ik denk met zo'n 250 man of meer in dat kleine stukje water. Maar... het gaf wel verfrissing.
Het was wel een superVET park, want er werd aan alle kanten volop met hele families ge-BBQ-d. Echt niet normaal wat ze allemaal meesjouwden... heeeeeeel veel eten, eten en nog eens eten. Ze kwamen met volle tassen, koelboxen, nog eens veel tassen eten aanzetten. En dan denk je wel eens...tja, zo kan het ok.( thats the way it goes here in the States..)

Roon, Sophie en Stijn zijn nog effe gaan waterfietsen, en zelfs dan dekken ze zichzelf in. Het is gewoon een heel rustig meer, maar zelfs Roon moest een reddingsvest aan, die hij STIEKEM onder onder het varen uit heeft gedaan, omdat het zo ontzettend warm was. Foei, Roon!
Het was een gezellig dagje zo tussen de Americano's, en op het eind van de middag gingen we back home om te gaan....je raadt het al... BBQ-en!



DE DAGEN ERNA..

Ja, dan moet er weer naar school gegaan worden.
Het ging redelijk afgelopen maandag, maar dinsdag...
Stijn moest wakker gemaakt worden, Sophie was al wakker. Sophie doet zo s'morgens zichzelf wel, maar Stijn moet echt aangedraaid worden. Dat terwijl dat in nederland helemaal niet zo is, dan doet ie gewoon zijn ding, maar daar kan ie dus ook een uur langer blijven liggen.
Maar dinsdag was de puf er bij Stijn dus helemaal uit, hij was aan het huilen dat ie niet naar school wilde, dat ie mij heel erg mist dan. En het is natuurlijk ook zo, in nederland hoeven ze gemiddeld maar 1 keer per week over te blijven, terwijl hier dus IEDERE dag, en ze zijn van 7.30 tot 15 uur weg. Dan zitten ze ook nog eens tussen kinderen die hun taal niet spreken, dus ik kan me wel voorstellen dat het al bij al wel heel erg heftig is voor hun.

Dat wist ik natuurlijk al wel, maar als dat s'morgens zo is, en Stijn is zo aan het huilen, dan denk je ook wel eens... wat doen we ze idd aan?
Nu zijn we erachter gekomen dat ze hier op school HELEMAAL niet bekend zijn met kinderen die nog helemaal GEEN engels kunnen, dus ze weten het ook niet zo goed want zowat alle buitenlandse kinderen spreken wel een beetje engels.....Anyway.de juf van Stijn is echt super!!! lief. Zij gaat ook met Stijn apart zitten en zinnen vertalen van engels naar nederlands; Ze zei; it's so nice, he learn me Dutch..
Ik heb ook echt het idee dat ze Stijn wat vertroeteld en dat ze hem in de gaten houdt.

De juf van Sophie, daar heb ik niet zo'n goed gevoel bij. Ik heb het idee dat ze Sophie ook niet zo goed ondersteunt, en meer met haar 'eigen'kinderen bezig is. Ze legt ook niks uit aan Sophie, en ze heeft gisteren ook gezegd dat ieder kind in haar klas eigenlijk 30!!! engelse boeken moet lezen in dat jaar en iedere week pikt ze er iemand uit en die moet dan een presentatie geven..Deeuuuuh. Sophie moet gemiddeld ook 3 uur per week nederlandse school volgen, en dan ook nog 30 boeken lezen?? En alle dagen naar school, geen middag vrij... ik vind dat ze het zwaar hebben, ook al zegt Sophie gelukkig dat het meevalt ( harde kern he).

Roon heeft het Miss Fennel uitgelegd dat dat teveel is voor haar, sowieso dat ze nog aan het wennen is aan alles. Of dat ze dan nederlandse boeken mocht lezen. Nou, vooruit dan na wat wikken en wegen.
Toch, ook al zegt Sophie het niet,...
Toch heb ik het idee dat ook Sophie het wel moeilijk heeft. Ze is deze week soms wat feller tegen ons. Gisterenavond wilde ze zelf om 19.45 naar bed, dus ze is ook moe.

Ik heb besloten om tussen de middag naar school te gaan om samen met Stijn te eten in de kantine, dat mag gewoon. Alleen.. hij eet niet samen met Sophie. Stijn gaat al om 11.15u eten, hebben pauze tot 12u. Sophie gaat pas om 12u eten. Van Sophie hoef ik er niet bij te komen zitten, Stijn wil dat wel graag. Hij vindt het volgens mij al fijn om effe gewoon nederlands te praten en te horen.. Na het eten even gespeeld buiten, hij wil dan nog graag dat ik er effe bij ben, en als ie weer naar binnen gaat, ga ik weg, na hem tig keer geknuffeld te hebben.
Dit doe ik gewoon tot hij een beetje meer op zijn gemak is, en beter engels kan.

Vanochtend ben ik zelf naar school geweest omdat ik me opgegeven heb als class voluenteer, dus bij activiteiten of dingen in de klas, ga ik mee helpen. Kijk.. doe ik ok nog iets.
Van de week gaat het er van komen.. ik ga naar de sportschool!

We zijn trouwens WEER invited om ergens te gaan eten. Bij een busmoeder die dus ook paramedic geweest is, dus dat gaan we zaterdagavond doen. Vrijdagavond hebben we 4 buren met kinderen uitgenodigd voor een welkomstborrel, dus ben benieuwd.
Vandaag hebben Sophie Stijn voor het eerst met kindjes in de buurt gespeeld na school. Sophie heeft huiswerk meegekregen, maar ze maakt het niet zeg ze, want ze snapt het toch niet... abracadabra, ik zeg... ons moeder helpt wel een hendje.

Roon heeft het goed naar zijn zin. Heeft heeeel veel moeten lezen/ cursus gedaan om bij Intel binnen te mogen komen, en is deze week eigenlijk officieel aan zijn nieuwe taak begonnen. Moet er nog een beetje ingroeien, maar hij zet zich dubbel en dwars in, zo is hij sávonds ook nog geregeld bezig, dus da komt ok wel goed.

De collega van Roon die hier om de hoek woont en zijn vrouw en 3 kinderen zijn ook erg gezellig, dus het komt hier wel goed.

Ps ik ben blij dat reusel kermis voorbij, want sjongejonge.... is altijd wel ERG gezellig he. (zo ook dit jaar weer, heb ik gehoord).
Ps Marjon, bedankt dat je mijn taak over hebt genomen om met ons Raoul op straat te dansen, doe ik normaal altijd heel de avond he. Ons Raoul vroeg zich al af hoe dat nou toch moest met de kermis....
volgend jaar zijn wij weer van de PARTY!! En dan danst ons Ingrid ook een rondje mee..

We weten het weer allemaal, ik zeg;

TOEDELEDOKI allemaal XX
Enorme caravans hier in de US...

Blue Lake


Let's BBQ!!!



Bezoek bij ons in de tuin

1 opmerking:

  1. Hey fijn dat het weer iets beter gaat met de kids op school.
    Ook erg leuk om te zien dat Luna op het strand heerlijk los kan gaan.

    Ja ik heb nu ontdekt dat je op iedere pagina kan reageren.

    Wil ok nog gaan kijken hoe het skypen werkt maar denk dat we daar even over moeten mailen.

    By By
    gr Stefan Zeeuwen

    BeantwoordenVerwijderen