dinsdag 20 september 2011

School, Washington square, etentje Americano's en Evergreen

SCHOOL

Het gaat beter met Sophie en Stijn. Het helpt vooral voor Stijn dat ik nu iedere dag even op school kom. Sophie verras ik natuurlijk ook, want zij vindt het natuurlijk stiekem ook  leuk dat ons mam effe langskomt. Ik ben vorige week ook na het eten even bij Stijn in de klas geweest, Miss Rowley vroeg dat en ik vond dat natuurlijk wel leuk. Ze kregen rekenen, het ging over de munteenheid van Amerika, en daar gingen ze dan rekensommen mee maken. Ik zei tegen haar; I don t think he"ll know, because I don't know either!!
De juf had nog wel iets leuks te vertellen over Stijn. Ze zei; did he tell about yesterday? Dat had ie dus niet. Hij had zijn broodjes op, en daarna sloot hij aan bij het warme buffet met kipnuggets en al die andere lekkere dingen. Maar DAAR moest voor betaald worden met een pasje en dat had het meneertje nog niet, dus het meneertje liep gewoon door om aan zijn volgende gang te beginnen. Ze konden het hem niet duidelijk maken, dus ze lieten het maar zo... nu hebben ze allebei wel een pasje en mogen ze 1 keer in de week lekkere dingen pakken.

Sophie komt haar dag wel door. Ik was binnen komen vallen toen ze aan het eten waren, en ze vermaakt zich wel. Ze begint wel steeds meer dingen te vragen, zoals paaaap, wat betekent; 'What the heck"(schrijf ik het goed zo?) en van die dingen. Ze is er meer mee bezig. Sophie en Stijn krijgen allebei ook veel mailtjes van vriendjes en vriendinnetjes van school (uit Hooge mierde), dus da's wel ERG tof!

Stijn heeft afgelopen zaterdag met 2 maten zitten skypen; Rick en Boris. Stijn slaat dan een beetje door en kan alleen nog maar raar doen (he Boris?). Hij is dan gewoon blij, hoor, en weet zich dan geen houding te geven, en dan gaat het uiteindelijk alleen nog maar over poep en snot, en er zit nu een vinger in je oor, en van die dingen...


 WASHINGTON SQUARE

Ja, Da's wel the place to be! Voor ons dan. We hebben het eindelijk ontdekt, en ik denk niet dat Roon daar vrolijker van wordt. Het is nl een MEGAwinkelmall, overdekt, en ze hebben er vooral veel kleren, schoenen, parfum en all that stuf! En gewoon ook nog eens allemaal de laatste trends. Want ik weet niet of ik het al in een mail heb gezet, maar hoe sommige amerikanen erbij lopen, dan denk je weer... ze lopen 10 jaar achter met ons. Maar het kan ook anders dus, en natuurlijk zijn er ook veel hippe amerikanen. Sophie heeft EINDELIJK echte uggs, onderhand. Ze vraagt er al heel lang om, maar hier zijn ze dan ook nog eens goed geprijsd, scheelt zo'n 30% met nederland, dus....
Dat over het winkelcentrum Washington square, ik kan het er heel lang over hebben, welke winkels ze er allemaal hebben, maar daar zit vast niemand op te wachten....


ETENTJE AMERICANO'S

Ja, ik ZEG toch dat we het druk hebben!
Nee, serieus, ik kom hier mijn tijd ook wel door. Heb nog geen 1 dag gehad dat ik denk....EN NOU?
Dus afgelopen vrijdag hebben we de buren uitgenodigd, de stellen aan allebei de kanten zijn gekomen.
Gezellige mensen, ze brachten allebei een schaal met zelfgebakken koekies mee (ik denk dat dat hier de gewoonte is). Het is geen latertje geworden, zoals wij normaaal gesproken gewend zijn, maar gewoon een paar uurtjes, en toen zijn ze weer gegaan.
Zaterdagavond zijn we bij de busmoeder gaan eten, Cindy en volgens mij heet hij Paul (maar ik weet het eigenlijk niet meer..), er was ook nog een andere busmoeder (michelle en JOnathan) en kiendjes en nog een stel met kindjes. 1 kindje van dat laatste stel is een meisje, en zij zit langs Stijn in de klas. Ze is helemaal weg van Stijn zei die mom, maar Stijn had al wel eens gezegd dat er een heel irritant meisje langs hem zat, die heel de tijd zat te zeggen wat hij moest doen, en....je raadt het al...dat was zij dus.

Allee, ze hebben leuk met elkaar gespeeld, en wij hebben lekker gegeten. Ze gooien hier gewoon een paar lappen vlees op de BBQ, koken er dan rijst bij en boontjes, wat bier en wijn erbij en het is een leuk avondje!
Dit doen ze schijnbaar heel vaak. Het eten op zich is niet zo heel veel, want er is dan ook niet zo veel, maar het gaat ze dan eigenlijk meer ook om gewoon wat te happen en te borrelen. Ik zeg..... daar is niks mis mee!
Op den duur wilden Sophie en Stijn naar huis. Het is dan toch zo, dat de amerikaanse kindjes iets meer naar elkaar toe trekken, Sophie en Stijn kunnen het ook nog niet helemaal volgen, en dan hebben ze het op den duur wel gehad. Maar het was een leuk aovendje!

Had ik trouwens al verteld dat ik droom, droom en nog eens droom. Echt iedereen is denk ik al wel eens de revue gepasseerd van vrienden en familie, dus eigenlijk zijn jullie er gewoon nog bij, gezellig!
Sophie en Stijn hadden ook gedroomd, Stijn had zelfs in het engels gedroomd, kijk dat noemen we nog es integreren! Allemol verwerking, he?

Dat Roon is druk bezig om samen met Klaas (collega van Roon die hier om de hoek woont) een autootje te kopen, gewoon.... een werk autootje zullen we maar zeggen. Nou... fjoewie, dat valt hier nog niet mee, zeg. Want eigenlijk ben je op zoek naar een goeie bak voor heeel weinig geld. Tja, en ook de Amerikanen hebben HEUL VEUL MUK, als ik Roon moet geloven. Staat er hier op de hoek van de straat een golfje. Roon denkt;; witte wa, ik bel eens aan. En ja hoor! Hij was NET van plan om hem te verkopen. Ja maar hee, da's toevallig. Maar hij kon nu even de autosleutel niet vinden. Come back tomorrow and you can drive with the car... zo gezegd, zo gedaan. Klaas en Roon gaan voor de rondrit, en met horten en stoten hebben ze hier de buurt wat onveilig gemaakt, maar het was dus ECHT een gebakje van heb ik jou daar. En ze hebben nog wel een huis in Hawaii, dus ik zeg tegen Roon; zeg maar es tegen die man dat ie your best friend is! enne.... that house, can we rent it for a friendprice, FRIEND?
Maar ze zijn geen vrienden geworden, want we hebben de auto dus niet gekocht...



EVERGREEN WAVES AND WINGS

Het was afgelopen weekend niet zo'n lekker weer, dus.. dan maar iets binnen gaan doen. Wat kunnen we doen?
Evergreen, een indoorzwemparadijs, echt heeeeeel erg leuk! Ik hou allemaal niet zo van die glijbanen die in het donker gaan, en dat je zoveel water in je gezicht krijgt, dat je het voor de helft inslikt. tegenwoordig heb ik trouwens ook een lichte claustrofobie lijkt wel. Ik moete dan weten of de glijbaan dicht is, en hoeveel diameter omtrek (stel DAT ik vast kom te zitten), en hoelang ie duurt. Eigenlijk wil ik alles weten van de glijbaan waar ik dan vanaf ga, en vraag dan ook steeds aan Sophie... is ie eng, duurt ie lang, krijg je veel waterin je gezicht. Neeeeeee mam, ooooh mam, hou nou es op, hij is ECHT niet eng, hoor! Tja, halloooo, ik ben ook BIJNA 40, hoor!

Maar het viel mee, Roon is de meeste tijd met Sophie van de glijbanen gegaan, terwijl ik met Stijn in het golfslagbad zat. En dat waren GEEN golven a la vennebos, hoor. Dit was toch wel the real stuff, echt hele hoge golven, en dan kon je in zo'n band liggen. Echt heel erg leuk, DAT hebben wij dus voornamelijk gedaan. Was dat nou zo leuk? Ja, want zelfs IK heb 6 uur in dat water liggen surveivallen, very FUNNY!

Nu komt misschien nog wel het meest gave, Roon raakte er maar niet op uitgekeken. Er stond bovenop the evergreen een vliegtuig, een boeing, en vandaar uit, ging je dus met glijbanen naar beneden, echt erg leuk gemaakt!
Er is ook een vliegtuigmuseum met tal van vliegtuigen. Maar het was te laat om daar ook nog naartoe te gaan, bewaren we voor een ander weekendje. We waren met zijn allen eigenlijk ook wel erg total loss!

Nou, we hebben weer bijgebuurt. Leuk ook al jullie mailtjes, thnx!

Zoals we altijd zeggen...; TOEDELEDOKI, UNTIL NEXT TIME!
XXX
Een Boeing 747 boven op het zwembad

Boeing wordt op het zwembad getilt

Lekker glijden vanuit de Boeing...hoe verzin je het.


 "vertrekhal" voor de glijbanen in de Boeing 747



Papa's konden Amerikan Football kijken op een Mega TV
boven het golfslagbad...this is the amerikan way



 Een F14 Tomcat voor het Luchtvaartmuseum naast het zwembad. Hier gaan we ook nog een keer kijken naar het grootste watervliegtuig ooit gebouwd (de Spruce Goose)


Nog een mooie F15 Eagle



2 opmerkingen:

  1. Ha Ronald + family

    Ik kwam via een mailtje van Fons Kelgtermans (via ASML dus)de link naar jullie blog tegen. Allereerst de complimenten voor Annuska. Ze schrijft leuk en zeer onderhoudend (ik ga er gemakshalve vanuit dat zij het meest de pen ter hand neemt ...;-) Heel leuk om op deze manier jullie wel (en af en toe een beetje wee) te kunnen volgen. Als je nog tips en tricks nodig hebt over mooie bezienswaardigheden in het westen daaro, kun je misschien mijn USA-site raadplegen.
    Groetjes vanuit Philips, succes met integreren en keep up the good work over there (voor jullie allemaal uiteraard) ... Ik meld me t.z.t. wel weer eens een keer ...!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog de link: http://members.chello.nl/s.reijnders1/

    BeantwoordenVerwijderen