woensdag 7 september 2011

Eerste schooldag!

Haidiehaaaai,

Daar zijn we dan weer!
De vroege vogels (wij dus, Sophie en Stijn lagen nogin diepe rust), stonden om 6.45u op. HUPHUP, Sophie en Stijn wakker maken, want we moeten na 8 1/2 week weer een routine op gaan bouwen, en DAT valt niet mee kan ik je zeggen. Zij hebben alle tijd, vooral Stijn, nog even dit, nog even dat. Sophie trouwens net zo goed. Ik weet niet wat dat is, maar sinds wij hier 'wonen', en zij zo'n grote spiegel op hun kamer hebben, is ze wel erg ijdel geworden. wel leuk om te zien, en natuurlijk herkenbaar van vroeger, maar poehpoeh.... Om half 8 moest madam nog eten, en uiteindelijk vertrokken we om 7.50u. Roon wilde hun de eerste schooldag natuurlijk wel mee wegbrengen en zou daarom wat later beginnen.

Het was maar een minuut of 5 rijden, maar het begon al vrij snel te stroppen, NIET NORMAAL meer, zo druk als het was! Het leek ook wel of bijna alle vaders er bij waren, maar ze hebben hier natuurlijk 11 1/2!! week vrij gehad. Dus we moesten een eind van school af parkeren. Er was ons wel verteld dat dat vooral de 1ste dag was.
En daar liepen ze, met hun schooltasjes om, richting school.
Ik vond het wel moeilijk, want ik wist wel dat ze het moeilijk gingen krijgen... niemand die hun taal sprak, da's wa!

Zo gezegd, zo gedaan, we gingen met zijn vieren naar binnen. Stijn moest de ene kant op, Sophie de andere. Shit, en nou? We besloten eerst Stijn naar zijn klas te brengen en dan Sophie. Echt een drukte van jewelste daar in die klas. Er zitten ong. 30 kindjes in die klas, en dan nog de ouders erbij. Fjoei, wat een gedoe. Dan Stijn zijn tafeltje, Daar stond op : Stijn, WELCOME! Nou, dat was dan wel leuk, maar iedereen was natuurlijk met de juf aan het buurten, en toen we ons voorstelden, had ik eigenlijk niet het idee, dat ze wist dat wij uit Holland kwamen. Ik heb nog snel even tegen haar gezegd, dat Stijn ECHT bijna geen engels sprak. Toch was ze wel aardig, maar er werd van alle kanten tegen haar gepraat... dus..

Sophie stond eigenlijk te springen om daar weg te gaan, want ze was heel bang dat ze te laat zou komen, maar ik vond het zielig om Stijn daar zo achter te laten, dus Roon ging alvast met Sophie mee. Stijn keek Roon wat verdrietig aan, ook echt met zo'n blik van.... wat doe je ons nu aan"". Stijn ging aan zijn tafeltje zitten en begon een beetje te rommelen, maar zag er niet echt happie de peppie uit.
Ik zeg; ik ga nog even naar Sophie en dan komen we nog even terug, ok?

Dus bij Sophie aangekomen, was ze al heel haar kastje aan het ordenen en alles goed aan het leggen. Da's Sophie, he! Goed he?
Sophie leek er dus iets minder mee te zitten, maar dat kon natuurlijk ook toneelspel zijn. Er kwam ook al meteen een meisje aan Sophie vragen, of ze kon helpen. De juf vroeg trouwens waar de lunchboxes waren... hier zeiden wij. Ze keek raar, ze zei; THAT BOX IS FOR THE PENCILS, daar zat hun brood dus in. Toch effe wat anders dan bij ons. Hier hebben ze allemaal een soort van koelboxje (klein dan, hoor) bij. Dus straks effe halen dan maar.

Wij daarna weer naar Stijn, en ik zeg nog; Stijn, je weet toch nog wel wat wc is, he? Euuuh, nee, eigenlijk niet. Ik zeg; RESTROOM, Stijn. En we dachten echt; als dat maar goed komt....

Tel. nr natuurlijk doorgegeven aan de juf, ik zou zoveel mogelijk thuis zijn, en hup naar huis, Roon naar zijn werk. We liepen eigenlijk allebei met een flinke kater naar buiten en een brok in ons keel.
Daar staan onze helden....

He Stijn en Sophie...jullie zijn welkom. Da's leuk.

De eerste opdrachtjes met naam lagen al klaar.....

Sophie begon gelijk aan een puzzel te werken.

Manneke Stijn. Nog niet helemaal in z'n hum.

Om 14.35 was de school uit, Roon was ook naar school gekomen even tussendoor omdat hij ook erg benieuwd was, hoe het was gegaan.
En jawel, het was leuk geweest, zeiden ze! Poeh hee, da's een opluchting. Ze konden de juf en de andere kindjes dan wel niet verstaan, maar ze hadden toch ,leuk gespeeld, GELUKKIG!

Ze waren natuurlijk wel bekaf, en dan moesten ze vanavond ook nog het nederlands onderwijs op de computer gaan doen!
Dat is ook nog veel werk nl. Sophie heef haar eerste taak daarvan gelukkig af, moet vlg week ingeleverd worden.

Pssst, ze willen trouwens morgen met de school bus naar school, die stopt hier een stukje verder op de hoek, en s'middags worden ze hier ook weer afgezet. Je mooet er wel staan als ouder, want anders laat de buschauffeur het kind niet uitstappen. Eigenlijk wel een veilig idee, toch?

Dus, WITH THE SCHOOLBUS!!
Om 7.39u worden ze opgehaald. Soweeee, da's dus nog vroeger op, maar wel al knap he, dat ze dat al willen zo met de bus!
Roon natuurlijk ook weer mee, want dat zie je ook niet iedere dag dat oew kind in een amerikaanse schoolbus stapt om naar school te gaan. Stoer he!



Dus begint mijn 2de dag, zonder iemand hier in huis.(Alleen met Luna dan..) Gisteren was me niet tegengevallen, het was hier zo'n zooi, dus ik kon me echt effe uitleven. Niet mijn hobby, maar het gaf wel voldoening.
Even gaan shoppen... had ik trouwens ook nog iets grappigs.. sta ik met mijn volle kar bij zo'n grote witte bak allemaal op het knopje van de afstandbediening te drukken, maar de kofferbak ging niet open. Ik dacht; he, wat raar, dan doe ik het maar met de hand. Zit ik allemaal aan die kofferbak te snukken, zie ik ineens JEEP op die bak staan. Ik dacht; OEPS, ik sta bij de VERKEERDE auto. Ik dacht; waar heb ik em nu toch neergezet?? Zie ik 2 rijen verder een auto staan met zijn klep open... daar was ie dus!! Tja, that's me, zullen we maar zeggen..

En vandaag dus geen skype, maar da's nu weer in orde.
Om 14.45u zouden Sophie en Stijn met de bus afgezet worden, dus ik naar die hoek. Daar staan dan trouwens allemaal vrouwen uit de buurt, en weer natuurlijk; HAAAYY, welcome. Ze hebben zich allemaal voorgesteld, zijn zelfs al uitgenodigd voor een diner. T gaat snel, wel leuk!
Komt de bus aan.... alleen Sophie stapt uit!! O noo. Ja, zegt Sophie, ik zag Stijn niet, en toen ging de bus al!
Ikke natuurlijk lichtelijk in panic, waar is Stijn? SHOCKING!!
Snel naar school gereden, en daar zat hij in the office. Hij had Sophie niet gezien, was dus weer bij de bus weggelopen. Nu zou de juf en een kindje hier uit de buurt Stijn morgen naar de bus brengen bij school. T was effe paniek, maar nu is het opgelost. Komt goed, hopelijk ook met de taal. Van Stijn mag ik wel engels tegen hem praten, Sophie heeft dat liever niet, maar dan leren ze wel sneller natuurlijk! We gaan er 2 in bed stoppen....

WORDT VERVOLGD,
BYEBYE X

4 opmerkingen:

  1. Ha,

    Dat is inderdaad even wennen die nieuwe school, maar ik vind het grappig om te lezen.
    Ik zit lachend achter het scherm.
    Zie het al helmaal voor me, geen stijn te bekennen.
    Hopelijk vinden ze snel hun draai op school.
    En ga jij dit jaar ook nog iets ondernemen annuska behalve shoppen?
    Hier gaat alles goed en onze jens vindt het ook leuk in groep 3 met juf Irene.
    Hij spreekt gelukkig ook af met de kids van groep 3.
    Ik lees regelmatig jullie avonturen, is erg leuk.
    Heb ook al meer proberen te reageren, wat niet geukt is.

    Gr. Brigitte

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi familie,
    Met tranen in m'n ogen de eerste schooldagen van stijn en sophie gelezen.! Wauw wat zijn jullie stoer zeg.
    Morgen ff doornemen met groep 4 en dan komt er weer een mail voor stijn aan.
    groetjes Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook tranen. Was het verhaal aan het voorlezen aan Christine. Heftig, maar wel heel mooi. Zo word je groot.
    Keep up the good work!
    Christine en Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. hoi sophie en stijn,

    wij lezen telkens wat jullie allemaal meemaken.
    Hebben jullie al vrienden gemaakt?
    We hebben aan jullie ook nog gemaild!

    Groetjes van de meiden van groep 6B van de Akkerwinde

    BeantwoordenVerwijderen