zaterdag 10 september 2011

Eerste week school

Heydiehey,

Allereerst... REUSEL KERMIS! Sjongejonge,voor het eerst in jaaaaaaaren moeten we reusel kermis maandag missen, shit man!
Maar ach, t'is hier ook wel goed, en ik ga hier gewoon ook om 10uur s'morgens aan het bier zodat ik toch het gevoel heb dat ik het niet mis. Zien jullie het al voor je... ik hier in mijn uppie, achter de skype volop aan het bier. Of ik vraag mijn nieuwe amerikaanse vriendinnen van bij de bushalte gewoon of ze samen met mij op  reusel kermis willen proosten...

Nou, ik moet zeggen, ze zijn wel erg geintersseerd hier. Zo ook nadat Stijn dus niet met de bus op was komen draven en ik het dus op een hollen zette, om da manneke te gaan zoeken. De dag erop wilde Stijn natuurlijk niet met de bus, Sophie wel, dus we gaan onhandig doen. Ik breng Sophie naar de bushalte en breng Stijn met de auto. Tja, dat ventje had een trauma opgelopen, you know.

Ik dacht; dan kan ik nog mooi effe met de teacher van Stijn babbelen, Miss Rowell, en vragen wanneer ze met de engelse lessen op school beginnen, want dat ze dat erg hard nodig hebben! Ze zei ook al; It's so hard for them, they can't speak english, and we can't speak dutch.. maar, ze begonnen vanaf die dag met engelse lessen, want er zitten ook best veel aziatische kindjes op school nl.
Nou, en Stijn en Sophie zijn gewoon s'middags met de bus naar huis gekomen. Al die moedertjes hun duim opsteken en zo van YES, There he is!
Nu is het wel leuk dat je zo die mensen hier leert kennen, ze vragen hoe het is, wat voor werk je doet. Nou, ik dus verteld. Zegt 1 moeder dat ze ook para-medic was, en dat ze nu  weer op de intensive care werkte, waar ik dus ook gewerkt heb in Nederland. Ik hoop dat zij me het ambulancewereldje in kan loodsen, over een tijdje als we allemaal onze draai gevonden hebben.(om paar daagjes stage te lopen..)

Nu had ik me opgegeven voor classroom volunteer, dat wil dus zeggen dat als er activiteiten zijn, IK dan wel mee wil helpen. Nou, ze waren helemaal blij, en nu bracht Stijn dus een hele dikke map mee afgelopen vrijdag, met rekensommen die gemaakt zijn door kinderen, en wat denk je .... die stapel moet ik na gaan kijken, dat is OOK volunteer. Er zitten zelfs stickers bij die ik erbij moet plakken. Ach, ben ik lekker effe van de straat...

Even voor de klassen van Sophie en Stijn... ze missen jullie wel, hoor!
Ik was bezig om de tas van Sophie leeg te halen na school, vond ik daar 4!!! brieven die ze had geschreven, 3 aan een paar kindjes uit de klas en 1 gericht aan de hele klas. Had ze gewoon op school onder de les zitten schrijven. Wel heel aandoenlijk, dus ze mist jullie ECHT wel, alleen soms merken we vooral deze week dat ze moe is. Ze moeten natuurlijk ook nog dagelijks achter de computer voor edufax (nederlands leeronderwijs) en dan nog het heel de dag op school naar het amerikaans luisteren. Over een paar weken zal het beter gaan. Sophie heeft het wel erg naar haar zin op school, meisjes uit haar klas helpen haar enorm, dus da's wel heel fijn!

Stijn ook... pakt ie ineens een fotoboekje met wat foto's van de klas, en dan zegt ie er wat van; bv. kijk mam; dit hondje is voor Kay (vriendje van Stijn) en dit hondje is voor mij, of dan kijkt ie vlug effe op de voetbalfoto die op zijn nachtkastje staat. Tja, soms denk ik; wat gaat er allemaal in hun bollekes om....het gaat wel iedere dag beter, en de juf zei... he's a very smart guy, everyday it's going better with him, and ... did he tell you that he's having a friend? Dus Stijn heeft al wel een vriendje waar hij mee speelt, maar de naam vergeet hij iedere keer...

Donderdagavond was er een picnicavond op school (Welcome Party). Wel echt leuk. Er was een DJ, veel PIZZA, drinken, je kon t-shirts en truien kopen van de school (oakhills, zij zijn de ótters'), alle scholen hebben hier een naam, zo heb je ook de ducks, en volgens mij ook de beavers... leuk aandenken voor hun, die shirts.

Welcome Party @ school

Het skypen is ECHT geweldig!! Echt fijn dat er toch zoveel zijn die toch nog effe aan ons denken. Sorry als ik soms mensen wegdruk, maar ik ben er nu achter dat ik toch gewoon op kan pakken en daarna weer verder kan skypen met degene die ik aan de skype heb.

Nou, voor iedereen die gaat kermissen.... VEEL PLEZIER, NIET TE DOLLETJES EN TE ZATJES, ik zou willen dat we erbij waren, maar dat doen we dan maar in gedachten..


TOEDELEDOKI X

ps Marc van Hanneke.. voor jullie.. bericht op de chat.

1 opmerking:

  1. Hoi familie Kramer,
    Wij hebben weer even bijgelezen en jullie foto's bekeken. Het is daar inderdaad heel mooi en jullie hebben het volgens mij heel leuk. En wat zijn Sophie en Stijn bikkels zeg! Zomaar zo ver weg op een nieuwe school en dan nog de taal niet spreken. Knap hoor, ik zie het Bram nog niet doen. Hij gaat als het goed is morgen een mailtje naar jullie sturen. Hij wilde dat nu doen, maar het is hier al bijna 21.30 uur, dus heel hoog tijd voor hem om naar bed te gaan.
    Veel plezier en succes nog daar, en we lezen jullie verhalen wel weer.
    Groetjes familie Van Herk

    BeantwoordenVerwijderen