woensdag 6 juni 2012

OREGON TRAIL, BIRTHDAY STIJN, CANNON BEACH& MEXICANO!

THE OREGON TRAIL!

Nee hoor, niet dat WIJ die gelopen hebben, maar...Sophie wel!
Bij Sophie was het vorige week dus heel de week Fieldweek.
Sophie was dus verkleedt als een middeleeuws meske, ze moest een kindje van 6 jaar voorstellen, want iedereen in de klas had zo zijn eigen " gezin" en vervulde daarin natuurlijk een rol.
Donderdag was het Fieldtrip, en ik had het natuurlijk allemaal weer verkeerd begrepen. Miss Fennell had gevraagd of ik wilde volunteren op FieldDAY. Ik zei: " jah, lijkt me keileuk" (want ik dacht natuurlijk dat het om die FieldTRIP ging. Ik dacht; natuurlijk ook leuk voor Sophie als ik heel de dag meega, dus Sophie natuurlijk al blijgemaakt!

Donderdag zou de FieldTRIP zijn, en TOEVALLIG had ik s'woensdags Fennell (doen ze hier heel veel, hoor, gewoon alleen met de achternaam benoemen..) gemaild over Sophie haar farewell-party. Dus ik zeg in de mail;" See you tomorrow at thé fieldday". Krijg ik een mailtje terug dat ik niet meekan, want dat de bus volzit. Dus ik..nou ja...en ze heeft me ZELF gevraagd. Weer een mailtje terug dat ik het niet snap....nou ja..het ging dus om de FieldDAY, op 12 juni....FieldDAY, FieldTRIP, FieldWEEK, FieldFUN, ik zeg...fielde oe eigen wel goed?
Misverstand was uit de lucht, maar tja...dan het slecht nieuws tegen Sophie zeggen.
' s Ochtends ben ik natuurlijk wel gaan kijken toen ze weggingen, ook in de klas nog wat pic's gemaakt. Ze gingen een trail lopen, met de bolderkarren, door een erg modderig stuk bos. Tja..en DAT kon je na afloop wel zien aan Sophie haar shoe's!!

Tja, en dan zit de week er voor Sophie bijna op, haar fieldweek, want Stijn is volgende week aan de beurt.Voor Stijn is het aftellen, al maanden, weken, dagen zit ie af te tellen, dat begint meestal zo rond februari al. " Mam,over hoeveel nachtjes slapen ben ik jarig?" En NU is het dan bijna zover; " Nog 1 nachtje slapen en dan is het


STIJN'S BIRTHDAY! Joehoooeeee, EINDELIJK!!
'S Avonds NATUURLIJK hier al de boel versierd, de cadeaus (jehjeh, ter compensatie...) staan klaar, tafel is gedekt, en meneertje wordt om 5.15u wakker...." mam, ben ik al jarig?" " Oooh manneke, nee , nog niet...over 1 uur en een kwartier, om 6.30u ben je jarig..."Tja, hee, het is al vroeg genoeg opstaan...ze moeten nl. om 7.36 de bus hebben, en voor die tijd hebben we nog veel te doen, maar om nu om 5.15u op te staan, noooo way!

Stijn met feestmuts en nieuwe pirates-of-the-caribbean-zwaard

Lekker ontbijtje


Dus Stijn staat om 6.15u weer aan het bed.." Nu ben ik jarig", en natuurlijk wordt er meteen gezongen en geknuffeld!
" Mam, ik moet zeker nog even boven blijven, he?" Tja, da's traditie, want papa en ik gaan dan naar beneden, paparazzi staat klaar, en dan roepen wij als ie mag komen, want dan komt ie dus al zingend naar beneden, en dan kijkt ie rond..." Woww, woww," Hij blijft het versierde altijd ERG leuk vinden.
Cadeaus uitpakken natuurlijk, Jack sparrow hood, Jack sparrow zwaard, nike-sporttas, lego-starwar-vliegtuig, lego starwars wakker, poeh poeh...het kan niet op.. lekker broodje eten..eitje erbij, ondertussen WEL de tijd in de gaten houden, want opa, oma, tante Ingrid en Janne zouden skypen om 7.15u onze tijd. Druk program, idd om 7.15 geskypt, leuk leuk leuk!

Degene die eraan gedacht hebben..BEDANKT voor de kaartjes, Stijn was er helemaal mee in zijn sas! Hij hecht er toch wel waarde aan, want een paar kaarten waren niet op tijd, dus ik zeg: " er komen nog een paar kaartjes, Stijn, maar die hebben het niet gehaald op je verjaardag". " Oooh, leuk, ECHT...vind ik KEIleuk",zegt ie.. toch ook weer een stukje compensatie...

Maar dan...hurry up..naar school. Met de leuke feestmuts (ik vond em zelf GEWELDIG) naar de bus..." Haaay Stain (zo spreken ze zijn naam hier nl. uit..), happy birthday, friend!"
Veel kon er die dag dus niet geskypt worden, want hij zat dus gewoon op school.
Na school....

CHILDRENS PARTY

Een aantal van de gezinnen waar wij mee optrokken konden nl. niet komen op vrijdag, of pas heel laat, dus ik had daarom besloten om het om te draaien, want zo heel veel mensen blijven er dan natuurlijk niet over..
Dus vandaag kinderfeestje!
Tja tja, wat gaan we doen?? We hadden allebei geen zin in zo'n chuck e cheese party, waar kinderen als een dolle aan de automaten hangen om tickets te veroveren, ook geen zin in outworld pizza (of zoiets, een indoor speelparadijsJE, waar onze kids te groot voor zijn), zwemmen..DAT doen we maar niet met de amerikaanse kindertjes, dus....goei idee..we gaan HOLLANDSE GAMES doen, we zullen hier es het 1 en ander introduceren!

Om 15.30u begon het feestje, maar er waren er al verschillende vroeger. Jammer genoeg was Zac (Stijn zijn maatje van hier uit de buurt ziek), en Michael was er gewoon niet (maatje van school), dus bleven over..Mason, Preston, Cameron, Landon (echt...was volgens mij echt IN om de naam met " on" te laten eindigen), Natalie, Sophie en natuurlijk onze eigen " Stijnon!
1 Moeder had gebeld dat ze hier 3 uur bij kwam zitten, want " that's thé way we do it here". Ik zeg; o.k, als je dat wilt...maarre..IK zou het niet doen, we gaan alleen wat spelletjes doen, heb je lekker 3 uur vrij, enne..ik ben paramedic..dus alles onder controle. (tja, soms helpt dat gewoon, ze zijn hier zoooo overbezorgd). Nou, oké dan. (laat nu toch NET dit manneke Mason 3 minuten voordat de moeder arriveert om hem weer op te komen halen NET een bal tegen zijn koppie gekregen heeft, dus daar stond ik met een koud washandje in mijn hand tegen zijn koppie toen zij binnenkwam....tja, zul je ALTIJD zien, maar ja..that's life).


Wij gaan het doen zoals we het normaal ook doen, en dat is TOCH heel anders dan dat de amerikanen het doen. De Amerikanen hebben bijna altijd een 2-uurs feestje, je brengt ze zelf naar de plaats waar het te doen is, de ouders feliciteren elkaar niet, de kinderen gaan meteen spelen, dan is het na een uur bv. pizza, en op het einde is het cake, en op het allerlaatst worden de cadeautjes pas uitgepakt.
Wij doen het net andersom natuurlijk, we beginnen met zingen en de kaarsjes uitblazen, daarna de cadeautjes, dan spelen, en op het einde eten. Ik had ballonnen opgehangen met naamkaartjes erin, zodat Stijn deze kapot kon prikken, en het naamkaartje wat er dan uitvalt, DAT cadeau werd dan eerst uitgepakt. Thuis deed ik het dan ook nog altijd zo, dat de kids hun cadeaus mochten verstoppen, en dat Stijn of Sophie deze dan moest gaan zoeken, altijd leuk opvullertje, maar het blijft altijd inslaan als een bom! Maar hier heb ik dus minder tijd. Ik dacht 2 uur is wel erg kort, 4 uur zullen ze wel te lang vinden, dan maar ertussen in, is perfect!
Maar dan kunnen we niet de cadeaus ook nog verstoppen, want dan duurt het te lang.
De feesttaart
Stijn op de stoel tijdens "Happy birthday to you...."


Na de taart gingen ze met zijn allen de trampoline op. Tjah, en als we ze hun gang hadden laten gaan...dan hadden ze ws. 3 uur op de trampoline staan jumpen..(misschien iets voor de volgende keer haha).
" Come on, guys, it's time for....
DUTCH GAMES!
Roon was gelukkig ook thuis, dus hij had al het 1 en ander klaargezet. Het koekhap-spel stond klaar, de fles voor het spijkerkoppen stond klaar, de eieren waren gekookt, de stoelen stonden klaar, en de bekers voor..beker gooien stonden klaar.

We beginnen met STOELENDANS!
Dacht ik hier iets te introduceren, maar vorige week hadden de americano's al gezegd..." we know that too, it;s musicdance!" Ik zei toen nog; But hooo he, ti's a dutch game, you stole it from us!"
Dus let's go..musicdance! De jongens doen goed mee, ze vinden het leuk. We hebben trouwens ontzettend veel geluk met het weer, het is warm, maar het ziet er wel soms erg bewolkt uit. Zo raar, dan schijnt de zon volle bak, dan komt er een superdonkere wolk aandrijven...om vervolgens de zon weer volop te laten schijnen. Maar...gelukkig, no rain!

Na de stoelendans...COOK HAPPEN!
Da's dan wel weer iets typical dutch! Want ze kennen het niet, en ze vinden het erg funny om te doen!
Maar wat is dan wel het FUNNIEST, de naam zegt genoeg....SPIJKERPOEPEN!

Wij hebben het geïntroduceerd als " NAILPOOPING" en DAT alleen al vonden ze genoeg om niet meer bij te komen van het lachen. Het klinkt natuurlijk ook wel erg leuk!
Het ging dan heel de tijd van: " Come on, Mason, poop thé nail in the bottle" !! En dan riep iemand anders weer; " i can't poop the nail in the bottle"...Lachuhh! Yep, d'r is wat afgepoop....euhhh gelachen!


Natuurlijk tussendoor weer effe op de trampoline, maarre...het is al bijna 17u. We hebben nog 2 spellekes te gaan, en dan zouden we eigenlijk nog een speurtocht naar het speeltuintje doen, om daar vervolgens nog een potje flessenvoetbal te doen, maar....time flies, en we moeten OOK nog BBQ-en, dus we besluiten om thuis nog het EI LEPEL- spel te doen, en het BEKERSPEL, en dan maar niet de speurtocht.
Vooral het BEKERSPEL.....alle bekers opgestapeld, dan met een spuit gevuld met water proberen de bekers zo snel mogelijk om te spuiten. Water...jullie weten wel waar het dus op uitdraaide..



Na de spelletjes natuurlijk weer op de trampoline en toen begon het. Preston met de spuit met water iedereen natspuiten op de trampoline, en zo om de beurt, heeeeeerlijk! Ze hebben ECHT wel genoten, daarna nog een lekkere hamburger van de BBQ met frietjes van...de Mac, en het was GOED geweest!! Stijn zijn kinderfeestje was geslaagd!!

Friet met hamburgers ..........

De dag erop, WEER feest!
Ook DAT zijn ze hier niet gewend..." So...2!! birthdayparty's for Stijn, wauuuw", "Yes, that's thé way we do it in Holland"! Wij vieren het natuurlijk 1 keer voor vrienden/familie, en dat andere feestje is voor de vriendjes. Voor ons normaal, voor hun apart, maar ze vonden het KEILEUK om te komen borrelen natuurlijk! Nu is het hier met veel mensen ook zo dat hun families ver weg wonen, in Texas, Boston, new York, dus...neuhh, dat zullen ze niet snel doen,  over komen vliegen voor een verjaardagsfeestje.

Vanaf 14u hadden we gezegd. Wel lekker relaxt hoor! Om 14u kwamen Lynette, Cooper and Brice, daarna Mara met Phileine, en zo een eindje in de middag Michelle&Jonathan met kids, Cindy&Brian met kids. Echt gezellig, en....ik kon er een keertje gewoon bijzitten, normaal ben je toch veel aan het sjouwen, maar dit was goed bij te houden.
We steken de BBQ nog maar een keer aan, kunnen gelukkig ook lekker buiten zitten, om vervolgens na de BBQ te verkassen naar Cindy's huis, om daar rond het kampvuurke te gaan zitten. ERG geslaagd, ook! Heel de week gaat het ook al over het logeerpartijtje met Natalie en Lorelei. 'sMiddags hadden ze het er nog over om bij hun te logeren, maar op t einde van de middag was ALLES omgedraaid en liepen Roon en ik met 5 kids naar ONS huis. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, zullen we dan maar zeggen! En het was ook gezellig!!
(Alleen s'ochtends om 7.15u natuurlijk minder, want je wordt er toch wakker van).

Happy birthday by friends...


de Big Green Egg weer eens aangestoken voor "some nice burgers..."

Nou, Stijn kan wel terugkijken op een heel bijzonder, speciaal en tof feestje hier in thé States met leuke cadeaus!


Zondags is het eigenlijk ook wel lekker weer en we trekken er weer op uit, niet zo spannend, niet zo ver weg, maar gewoon lekker effe uitwaaien aan ons inmiddels o zo bekende strand.......
CANON BEACH

Het zonneke schijnt volop aan het strand, gelukkig, want onderweg zag het er wel bewolkt uit.
Dus lekker wat op het strand gehangen. Zien we aan de overkant (niet van de zee, hoor, maar van de rivier!...)een man met een akoestische gitaar spelen en zingen, dan komt er een hele groep bij staan, ook allemaal liedjes zingen, en dan...gaat er een kind het water in met een man. Ik zeg tegen Roon: "kek,daar zijn ze aan het dopen of zoiets" , en ja hoor, naderhand nog eentje die het water inging en die koppie onder ging...tsssss, da maken WIJ wir mee...
Bijft mooi dat Cannon beach


Dooping......




Nu is het ook nog es zo, dat Stijn vandaag eigenlijk ook zijn communie gedaan zou hebben in Nederland (Proficiat, kindertjes van groep 4 van de Akkerwinde!), dus eigenlijk hadden we dat hier ook wel zo op die manier kunnen doen....
Maar...omdat het toch wel een speciale dag is, hadden we voor Stijn toch een cadeautje gekocht natuurlijk die hij straks bij de mexicaan uit mag pakken!

Rond 17.30u gaan we dus Stijn zijn verjaardag en zijn "geen communie, maar toch wel een beetje feest" vieren bij
DE MEXICAAN!
Natuurlijk mag hij daar zijn cadeautje openmaken....een horloge van LEGO STARWARS, zoooo heee, blijft ie mooi "bij de tijd" (zelf verzonnen).
Natuurlijk komen ze weer zingen voor onze Stijn, het blijft leuk!!
En dan zit het weekend erop, pfffff...vanavond maar op tijd naar bed, erg leuk, maar vermoeiend..
Happy birthday for Stijn by our friends from Chevy's
Sophie en Stijn zijn hier naar de tandarts geweest (Roon en ik trouwens ook..), en dat was wel een hele happening voor Sophie en Stijn, want die hebben zeker een uur- 1 1/2 uur daar gezeten, complete tand en mondverzorging, foto's, alles erop en eraan!

Vandaag heb ik de ambulance-mensen aangesproken. Ik probeer al weken een afspraak te maken om een dag mee te lopen, en dat kon. Alleen...nu krijg ik haar niet meer te pakken op 1 of andere manier, spreek mijn naam in, tel.nr., maar...ze belt niet terug. Misschien is ze er toch niet zo happig op, dat een Hollandse es een kijkje in hun keuken komt kijken. Dus ik zag die ambulance staan en ik dacht; " hee, ik loop er gewoon naartoe". Nou, ze vonden het helemaal geweldig! Een paramedisch from thé Netherlands, wauw!!
Die ene had gelezen dat Holland 1 van de beste plaatsen was op healthcare gebied, dat de ambulancevoorzieningen er ook erg goed waren, en dat het leuk was als ik een keer mee zou rijden.
Die ene man begon meteen wat nr's op te schrijven die ik kon bellen, als ik Sheri (die madam die me niet terugbelt) niet kon bereiken.
Dus meteen maar gedaan, maar...ik moet toch echt bij Sheri zijn. Dus wie weet...ik heb natuurlijk wel achterin de wagen gekeken, en een tijdje zitten buurten, maar toen moest ik toch ECHT gaan, want....ik moest naar..de tandarts. Ik kom helemaal gerevaliseerd terug, Roon en de kids ook!

Roon gaat vanavond met een paar collega's uit eten en..tssss (het moet nie gekker worre) BILJARTEN!!
Ben benieuwd, misschien schrijft hij er nog wel een stukkie over!

Stijn heeft deze week dus FieldWEEK, ze hebben allemaal tenten opgeslagen in de klas. Ik moest een brief naar Stijn sturen, die hij morgen mag lezen, en dan stuurt hij ook weer een brief terug, grappig he!

Nog 6 dagen te gaan, en dan hebben ze....
SUMMERHOLIDAY!
Het gaat nu ineens wel heel erg snel! Whaaaaaa, en ik moet nog zoveel doen, nog traktaties voor 2 klassen maken, nog kleinigheidje voor de juffen kopen, nog kleinigheidje voor Tammy&Cynthia (de secretaresses) halen, natuurlijk.....allemaal in The Dutch Store, pfffff.
Maar het komt goed, zit wel iets minder online op de skype, sorry.....

Ik ga er weer een eindje aan brouwsels, maar eerst nog effe dit:
Marion P......bij jou is het ook menens, welcome in thé 40-club!! Van Harte proficiat, CHEERS!!! XX
Saskia, Congratulations!
Richard, alsnog gefeliciteerd!
Jacko, van harte proficiat, man!



TOEDELEDOKI ALLEMAAL!! XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten