woensdag 30 november 2011

THANKSGIVING, WOLF GREAT LODGE AND OTHER STUFF.

THANKSGIVING

Tja, nu schrijf ik dat wel allemaal zo groot op, net alsof ik er helemaal bekend mee ben, maar dat is dus niet zo.
Ik weet dat het een (vr)eetfeest is, waarbij familie bij elkaar komt en er vooral veel kalkoen wordt gegeten.
Tijd dus om effe op te zoeken, wat het nu echt inhoudt... krijgen jullie zomaar gratis weer een stukje amerikaanse geschiedenis;

Thanksgiving betekent dankzegging (dat wist ik dan nog wel..), en het gaat erom dat de Pilgrims vroeger achterna gezeten werden in Engeland door hun vijanden, vanwege hun geloof. Pilgrims zijn de eerste engelse kolonisten die in 1620 aankwamen in New-Engeland, wat nu dus Amerika is.

Ze werden hier geholpen door de indianen. En na de oogst gaven de pilgrims een feest voor de indianen als dank, en dan werd er gegeten wat de pilgrims van de indianen geleerd hadden te verbouwen...mais, pompoen, bonen en natuurlijk...KALKOEN.

Sophie had een grandparent-day afgelopen woendag, waar alle opa's en oma's in de klas mochten komen. En aangezien Sophie haar opa en oma's hier niet zijn, (aaaaaah) mochten wij als parents natuurlijk komen. Ik weet zeker dat er wel mensen gedacht hebben, so hee, dat zijn wel jonge grandparents, zeg. Maar in de loop van de ochtend zijn ze er wel achter gekomen dat we gewoon the dad and mom waren. Het ging natuurlijk over thanksgiving, leuke spelletjes gedaan, we mochten blijven eten (natuurlijk in het kader van thanksgiving) en zo was het voor Sophieke ook leuk dat wij er waren natuurlijk.

Lunchen met Sophie

Nu is het dus een dag hier waarop de amerikanen vooral familie bezoeken. Als je geen familie hebt of er niet heen kunt gaan, heb je veel kans dat je bij een ander gezin wordt uitgenodigd. Nou, dat hadden wij dus, maar wij zijn weer op reep gegaan, en hebben het op onze manier ergens anders gevierd en wel bij...

GREAT WOLF LODGE

Hoe komen we er toch bij om alles in zo'n korte tijd te plannen?? Eerst 3 dagen San Fransisco, komen we thuis, 2 dagen, alles uitpakken, om vervolgens weer in te gaan pakken voor dit zwemfestijn.
Nou, het zit zo... ik wilde hier erg graag naartoe omdat een vrouw bij de kassa tegen mij begon over hoe REALLY AMAZING het is bij wolf great lodge. IT'S REALLY FANTASTIC! Nou, dat moet je dan echt tegen mij zeggen, dan sta ik al bijna in de startblokken om te gaan. Maar ik dacht dus; we gaan toch nergens naartoe met thanksgiving, ik wil toch iets leuks doen, dan plakken we dat er maar aan vast.

Dus Luna ook weer in de startblokken om naar het pension te gaan.......aaaaah. Jah, dat dacht ik dus ook, maar toch toen we bij het pension aankwamen, begon haar staart te kwispelen en ze was echt blij! Ze heeft het daar vorige keer ook erg goed gehad, ze had zelfs een rapport bij en een foto met een hoedje op, waarop stond "happy thanksgiving", tsssssstypisch amerikaans, maar wel grappig.

Ik was blij dat we het geboek hadden, want het was donderdag echt een rainy day. 1 1/2 uur rijden en we zijn er!

Nou, het ziet er inderdaad erg groot uit, ja, wel erg leuk!
Binnen ook! Wauww, mooie kamer, gaaf zwemparadijs! En het duurde natuurlijk dan ook niet lang voordat we daar van de glijbanen het water in plonsden. Het WALHALLA voor Sophie en Stijn!
sÁvonds gewoon een pizaatje (waaaah, alweer?!) naar binnen gewerkt en nog effe naar het las vegas van wolfgreat lodge, de gokhallen. Zie je wel, Roon, dat we helemaal niet naar Vegas hoeven, hier kunnen we dat ook....




Het hotel




leuke glijbanen...prima vermaakt

Ik heb het er al zo vaak over gehad, de badmeesters en hun dwangmatige gedrag, Roon wist het nu te filmen, het is eigenlijk gewoon niet te filmen.....jah, en zo ging het uren en uren door, wat zal ze nekpijn hebben straks.. ik word hier NOOIT badmeester!

We zijn dus ondertussen weer beland bij het Las Vegas van de lodge..Geef de jong (inclusief Roon) wat dollars en ze zijn daar gewoon een uur onder de pannen. Roon echt heel blij; kijk! we hebben 200! tickets uit de machine gekregen, daar kunnen ze iets voor uitzoeken daar bij dat winkeltje!' (...of het de jackpot was!) Euh, ja Roon, terwijl jij aan het racen was, ben ik even rond gaan neuzen en voor die 200 tickets hebben ze misschien hooguit allebei een sleutelhanger...maar da's natuurlijk ook leuk!!'
Nou, erg geslaagd,nog wat ronddreutelen en dan naar bed.
Viva Las Vegas!! (in The Wolve Lodge)

Vrijdag gaat zo eigenlijk een beetje hetzelfde, bietje zwemmen, bietje glijen, bietje eten, bietje drinken en dan gaan we zo aan het einde van de dag maar weer ons boeltje pakken en richting Beaverton vertrekken om daar maar weer af te sluiten met het tafelgrillen.
En zo zeiden we maar weer tegen elkaar; het waren 2 fantastische dagen!

Vandaag is het BLACK FRIDAY, de dag na thanksgiving, een gekkenhuis bij de winkels. Ze gaan s'nachts om 1u of 2u al open en er zijn niks dan aanbiedingen, sale, sale, sale! Nu had ik daar eigenlijk naartoe gegaan met Michelle, maar nu omdat we wegwaren, dus niet. Ze zei...you must see it, it's really crazy! Dat heb ik dan gemist.. Michelle is wel geweest, ze zijn s'nachts om 2u gaan shoppen tot.... s'middags 14u, ik zeg..... it's amazing! Nou, Roon moest sávonds nog effe naar de toys a rus, hij zegt; "het was NIET normaal, het leek wel of er geplunderd was, alles overhoop, alles opengemaakt, allemaal verpakkingen op de grond" En ik moest denken aan die film met Arnold Swarznegger, met die pop die hij perse voor zijn dochter wil hebben, en dan staan ze dus met zijn allen voor de winkel te wachten tot de winkel opengaat en dan wordt het echt 1 grote puinhoop in die winkel. Nou, ja, ik heb het gemist, dat shoppen, maar kan me er wel iets bij voorstellen... kinderkledingbeurs, maar dan een graadje erger. En ach, helemaal fit was ik toch niet..
Dat was het van wolf great lodge en thanksgiving, maar ik ben eigenlijk nog vergeten te vertellen dat Stijn de woensdag geskypt heeft vanuit zijn klas met 5 maten uit Hooge mierde. Dat was dus ook de dag dat we voor Sophie naar school gingen voor thanksgiving.
Nou, het skypen.... er zou om 18.15 nederlandse tijd, 9.15u onze tijd geskypt gaan worden. Stijn was in zijn klas, dus ik hupperdepup weer naar school.

Nu had ik al verwacht dat die mannekes helemaal uit hun dak zouden gaan, en gek gaan doen en druk. Dus ik had de juf van Stijn (BrieAnne) al gewaarschuwd dat ze echt crazy zullen worden. Ook de klas van Stijn was echt druk. Nou, de skype kwam op een grote beamer, dus Stijn zijn maten waren vol in beeld. Maar het ging allemaal niet van een leien dakje, want dan was het geluid weer niet goed, dan viel ie weer weg. En drrrruk, drrrruk dat ze met zijn allen waren! Sophie heb ik ook opgehaald uit haar klas, want ik had voor haar nog geregeld dat vriendinnetje Annefleur ook snel even naar dat adres kwam (woont er 2 deuren vanaf), dus die was ook op de skype.

Skypen met de klas


Anne fleur, Kay en Bram volop in beeld


Nou, wat een FEEST, en vooral ook, wat een DRUKTE! Ik werd er helemaal draaierig van. (en BrieAnne volgens mij ook) Toen mochten de kindjes van Stijn zijn amerikaanse klas vragen gaan stellen aan de nederlandse kindjes. Dat was...hoe is het weer in Holland? En...missen jullie Stijn erg? De verbinding verliep niet helemaal vlekkeloos, dus Sophie natuurlijk ook nog even met Annefleur gepraat, en na een half uur was het welletjes. Volgens mij hadden alle vriendjes van Stijn een vuurrood bolleke van alle opwinding, Stijn begon ook een beetje gek te doen, hij wist zich op den duur ook geen houding te geven.
Maar het was een ERG leuk initiatief en het leverde een grappig, chaotisch beeld op!
De juf van Sophie vond het ook wel erg leuk, en vroeg of Sophie haar vriendinnen ook niet eens wilden skypen als zij in de klas zat? Ja, Sophie vindt dat natuurlijk ook erg leuk, dus daar wordt nu nog even aan gewerkt, maar eerst.....

SINTERKLAAS,
want nu komt het toch wel erg dichtbij, he, kleine geitebreiers?
En het is gewoon niet te geloven, maar het is toch ECHT waar.... sinterklaas heeft zaterdagochtend naar ons huis in Beaverton GESKYPT!
Nou, wat zeggen jullie daarvan??
Ik geloofde het bijna niet, sinterklaas op de skype, het moet niet gekker worden, die sint wordt steeds moderner!
Hij zat nog in Nederland, bij dippie doe, daar zaten 400! kindjes op hem te wachten, en daarna zou hij met een TURBO vliegtuig naar Beaverton vliegen om Sophie en Stijn te zien bij de Dutchstore.
Na even gebabbeld te hebben met sint op de skype, moest hij toch echt naar de kindjes toe, maar wij vonden het wel ERG TOF dat sint toch nog even tijd had voor onze nozems, BEDANKT SINTERKLAAS!
Skypen met de Sint....zo 2011!!

De Sint mijn goede vrind

Een paar uur later... zou sinterklaas al met zijn turbo onderweg zijn naar the States?? We gaan gewoon even kijken, en als hij het niet heeft gehaald, Stijn, dan zit er misschien wel een hulpsinterklaas, want sinterklaas heeft het nu natuurlijk wel ERG druk, en dan ook nog eens tussendoor naar Amerika...
De Sint bij the Dutch Store (erg hoog watte gehalte)
Familiekiekje met de Sint en Piet

En ja... Stijn denkt toch echt dat het een hulpsinterklaas was, want hij zag er een beetje raar uit.. maar hij heeft nog wel even kunnen vertellen tegen hem wat hij nu allemaal wel niet wilde.
En na een paar keer met sint en zijn trouwe piet die langs hem zat op de foto te zijn geweest, besloten we om maar vooral niet te lang te blijven daar in the dutch store, met al het lekkere eten, snoepjes, koekjes, soepen, kruiden, en vooral kaas uit nederland. Whaaaa, ik zou zooo de hele winkel willen opkopen! En ja, Sophie en Stijn zien dat natuurlijk ook, en dan is het snel van... oooh, peperkoek, DAT wil ik, ooooh, deze snoepjes zijn zooo lekker, mogen we die, en deze soep en dit en dat en zus en zo. Ja, en als je dus ECHT arm wilt worden, dan moet je daar dus gaan shoppen. Ik heb er ook 1 keer mijn slag geslagen (denk dat we hier ong. 8 weken woonden), en dat heb ik geweten toen ik bij de kassa af ging rekenen.....

Zaterdag middag is het dus ECHT tijd om bladeren te rapen in de tuin. Roon flink aan de slag, Sophie, Stijn en Pablo helpen volop mee. Stijn en Pablo houden het al snel voor gezien, en dan roept Stijn mij...maaaaam, er staat iemand aan de deur voor jou, en hij is engels!'oh jaStijn? dat zou je hier niet verwachten.'... Er staat idd een man voor de deur, en hij vraagt of ze het carpet mogen cleanen, only today it's for free! No no, thank you. 'but.... it's for free", only today!
Mmmmh, for free, da klinkt dan weer goed. Nou, ik heb het er niet op, aan de deur allemaal dat gedoe. Toch even aan Roon vragen, want ons carpet ziet er toch echt niet meer uit!

For free? zegt Roon.. nou ja, dan doe maar. Ja, dat dacht ik dus ook, zo Hollands als we zijn!
Dus die man helemaal heppi de peppie en weg was ie... i'll be back with someone else...hehh?
Nou ja, 10 minuten later komen ze met zijn tweeen aangesjouwd met een apparaat, een carpetcleaner dus. Maar ik dacht dat hij dus heel het huis even in de shampoo ging zetten, dan moest het 30 minuutjes drogen zei.. maar dat was dus niet het geval.

Ze kwamen binnen en zagen de foto van vriendin Marjon en mij en dat stuk wat in de uitstraling heeft gestaan (is ingelijst), en daar begonnen ze over.' Aaaah, you are famous, i see', you were in the newspaper'. Euuh, nou nee, gewoon... a local newspaper. 'but you are famous'? No, man, i'm not. Hij dacht natuurlijk; hahhaa, nu zitten we gebeiteld, a famous wife... nou, niet dus!
i'm a housewife, hihi..

Nou, hij is er na veel vragen dan toch achtergekomen dat ik paramedic ben, en dat vond ie ook wel wowie!
Maarre... he, i'm not rich! Da ge t maar weet.

Nou, de andere man stelde zich voor als Rod (en ik snap achteraf wel waarom hij zo heet, maar dat  vertel ik nog wel, hij deed zijn naam wel eer aan..)
Dus niet het hele huis werd gedaan.' Which area should we clean for you?' Nou, toen kwam Sophie er es bijstaan.' Mam, je moet ze echt de andere woonkamer laten doen,hoor, want daar zitten die ijstheevlekken in, en die ziet er echt veeeeel erger uit dan in deze woonkamer.'
Da's Sophie, die gaat er dan nog eens echt goed over nadenken..

Nou, hup, naar de andere woonkamer, waar Stijn en Pablo TV zaten te kijken. Ik moest heel de vloerbedekking nog een keer goed stofzuigen, dus hup allemaal voor de tv door. Stijn en Pablo stoorden zich er niet aan en gingen gewoon dan weer naar links hangen, dan weer naar rechts om zo om mij heen te kijken. Toen ging meneer Rod zijn cleaner showen, hij deed er dus filters in, zodat ik kon zien wat er achter was gebleven in het tapijt.

Ja, en eerlijk is eerlijk, er kwam nog een hele zooi uit de vloerbedekking.. Hoe verzinnen ze het in deze tijd ook nog..vloerbedekking!!
Ik had al gezegd dat we hier maar voor 1 jaar woonden, en dat ik ECHT geen cleaner ging kopen. Nee, dat hoefde ook niet, als ik het maar wel verder vertelde tegen iedereen. Nou, ja, DAT wil ik nog wel doen..
Maar toen begon ie... 'it cost 3500 dollars, but specially for you...3000'! Nee, meneertje koekepeertje, wat heb ik nou net gezegd?

Hij ging verder met cleanen, liet me geregeld een monster zien, met idd veel stof erop, tot het me toch een partij begon te stinken!! Ja sorry, hoor, maar ik begon er bijna van te kokhalzen.
Meneer Rod deed zijn naam echt eer aan. Echt niet te geloven! daarna nog 2 keer, zo'n meur, ggggggh! Niet te filmen. (mister rot had vlg mij een rotje gelaten)
En hij bleef maar over die prijs doorzeuren. En toen zei hij; you are so beautiful, do you have a sister? Tsss, ga nu maar verder met cleanen, mister Rod. Ik had het er onderhand wel mee gehad. Hij was hier om 14.30 binnen en om 17u zei ik...; ik dacht dat het maar eventje zou duren, we gaan zo eten..

Now, really specially price for you... 800 dollars! Nou ja, zomaar van 3500 dollar naar 800 dollar?
Denk jij nu echt dat ik dat geloof, mister Rod?
It's enough, enough is enough! Mister Rod, of moet ik zeggen..mister ROT, je bent rot en je kunt nu op......! Nee hoor, ik heb hem gewoon netjes geloosd,hoor.
s'Avonds hadden we het er bij het eten nog over en zei Stijn; 'jaaah, pap, dat zei hij echt tegen mama, you are beautiful"Toen zei Sophie weer; 'jaja, maar dat was gewoon omdat hij dat ding wilde verkopen"(slimmerik). Roon was pissig op die gast natuurlijk en wat hebben we hiervan geleerd..
NO nonsens on the door!
Fikkie stoken in de tuin. Met sinterklaasschuimpjes ipv marsmellows

Zaterdagavond, schoen zetten, joepiiieeee!
Zondag zag het weer er eigenlijk redelijk uit, maar s'middags begon het toch te regenen, dus we gingen naar een indoor playground pizzeria: out of this World Pizza (waar we nu eens geen pizza hebben gegeten...)
Het was eigenlijk meer voor wat kleinere kindjes, maar Sophie en Stijn hebben zich toch 2 1/2 uur prima weten te vermaken.. gelukkig!
Je merkt echt dat ze meer op elkaar aangewezen zijn en dat ze ook steeds leuker met elkaar spelen, natuurlijk maken ze ook nog geregeld ruzie, maar ze kunnen ook echt goed en leuk met elkaar spelen.



Maandag...alweer een vrije dag!
Behalve voor Roon natuurlijk... het gaat goed bij Roon op zijn werk, geen schokkende dingen.
Vandaag had ik voor het eerst weer een beetje de kriebels.. er was een weg afgesloten vanwege een accident, en toen merkte ik eigenlijk voor het eerst weer dat het wat kriebelde, den ambu..

Lekker gelambald, en vooral ook weer veel geskypt, Sophie ook weer met Yvonne, erg leuk!
Gisteren (dinsdag dus) is Luna geopereerd, gesteriliseerd en baarmoeder verwijderd. Allemaal goed gegaan, ze slaapt nog veel, eet nog niet, de wond ziet er netjes uit. Het zal wel iedere dag beter gaan, ze is nu nog zielig.
Nog heel snel effe wat anders... ik zal de zin verklappen van vorige week van het schilderij...LIFE IS TOO SHORT TO BE SMALL, en nou maar zoeken haha..
Na thanksgiving zien we de huizen veranderen in ware lichttempels.... kerst is in aantocht here in the States! Geweldig vinden wij het! Als we bij ons de straat uitrijden, rijden we recht op een compleet verlicht huis af, met een ree en een slee, en heeeeeel veel lampjes.


Ik heb ook al de eerste ballen gekocht, want volgende week wil ik er toch ook echt aan geloven!
Nog een paar weken, en dan komen Marion en Richard en Kim&Nynke naar ons toe, 23 december, we hebben er zin an!
Nou, nog een paar daagjes en dan is het al sinterklaas......

Janne, zet um op, zaterdag, je kunt het! WAUW Diploma AAAAAA, goed zeg!!
Brit, 5 december, altijd samen met de sint... van harte proficiat, meske!
Enne Froukje... we willen je wel snel zien met je mooie roze brilletje!!

Enne volgens mij.... ja ECHT... ZIE GINDS KOMT DE STOOMBOOT, oftewel... SEE.. THERE HE IS.. THE STEAMBOAT!!
Iedereen een gezellige sinterklaos toegewenst, ben benieuwd wat Sophie en Stijn krijgen, en ik natuurlijk..

TOEDELEDOTSKI AMIGO'S!! XXX

1 opmerking:

  1. Haaa,

    Ha, ha, lachen man die rotte rot met zijn rotlucht!
    En eeh...ik heb het altijd gezegd; Annoes die komt er wel, op een dag zal iedereen haar herkennen... En jawel, this is your moment!

    En Santaclaus heeft zeker net een permanentje laten zetten, so 2011!


    Ik zeg, goed weekend, veel plezieros.
    Grtzz and kisses XXXX Pip, Hans en Marjon

    BeantwoordenVerwijderen