woensdag 2 november 2011

FROG AND TOAD, SOCIALIZING, THE ROLOFF FARM AND...HAPPY HALLOWEEN!!

FROG AND TOAD,

Haidiehaai,

Bij jullie zit de herfstvakantie erop, en ik heb wel gehoord dat het fantastic weather was, fjoei... gelukkig! Want daar hangt toch wel heel veel vanaf altijd. Hier is het ook echt koud aan het worden, s'nachts heeft het gevroren, over dag schijnt gelukkig nog vaak het zonneke en kun je zomaar weer ineens s'middags in een t-shirt lopen. Maar de bomen verkleuren super!
NW Melody Lane
Hier zijn we alweer een weekje verder. Vorige week vond ik het echt een rommelig weekje. Het begon er dus al mee, dat Stijn maandag ziek was, Sophie donderdag. Sophie heeft trouwens antibiotica gekregen, maar die had daar vrijdag weer zo'n buikpijn van, maar is toch naar school gegaan. Ja, want vrijdag had Stijn een voorstelling op school, waar de mom's and dad's, grandpa's en grandma's ook mochten komen, en zoals je al aan de titel kunt zien, heette deze voorstelling.....

FROG AND TOAD ARE FRIENDS... oftewel kikker en pad zijn vrienden!
Om 10.15u begon de voorstelling. Stijn had het er al heel de week over, en ze hadden heel veel moeten oefenen op school. We wisten ondertussen dus dat Stijn een snail (slak) was, en dat hij heeeeel sloom moest zeggen in het stukje; okeeeee, riiiiight awayyyyyyy, want dat had hij dus al verschillende keren laten horen.
Stijn moet bijna optreden.....spannend!!


Miss Rowley en Stijn....


Stijn en ninja- Michael

Er was een heel grote opkomst van ouders en opa's en oma's, dus dat was wel tof.Roon was natuurlijk ook even tussendoor komen kijken... Een erg leuke voorstelling (ik zei toch dat het een leuke school was....). Na de voorstelling mocht je blijven eten, en daarna was er ook nog een soort van party in de klas, waar je ook bij mocht blijven. Roon moest natuurlijk weer hurry up naar zijn werk, maar ik heb natuurlijk de tijd van mijn leven, en bleef NATUURLIJK! Gezellig, want zo heb ik ook weer wat andere ouders leren kennen, zoals bv. de moeder van ninja-Michael..(stijn's beste buddy). Trouwens over ninja-Michael gesproken... Stijn maakte eigenlijk wel een schrijnende opmerking. Hij zei; Ik zou willen dat we nooit naar America waren gegaan, want dan had ik Michael ook niet leren kennen. Heh?? zeg ik, je vindt Michael toch zo leuk? Ja, maar... over een jaar moet ik weer terug naar Nederland en dan zie ik Michael nooit meer... slikkk. Ja, en dat is ook weer de andere kant van het verhaal...

Ik denk ook wel eens dat Sophie bewust niet te diepe vriendschappen aanlegt. Ze speelt met iedereen, en iedereen speelt met haar, ze vinden haar ook heel leuk, dat wel, maar ik heb het idee dat ze niet al te veel wil hechten.  Ben van de week spontaan naar de speelplaats gegaan om te zien of dat het wel echt goed gaat, omdat ik 1 keer gezien had, dat ze wat sip had zitten kijken in de cafetaria. Maar ze was idd volop aan het spelen, snel effe een kiekje van gemaakt. Maar ze mist haar vriendinnetjes in Nederland nog steeds wel, dat zie ik aan de briefjes die ze schrijft.( Ook wel erg leuk dat ze nog regelmatig mailtjes van vriendinnetjes krijgt, daar is ze echt happy mee! )
Misschien dat ze er wat meer over nadenkt en dus ook bewust niet teveel aan iemand hecht. Weet ik dus niet zeker, he? Maar ze had het goed naar haar zin, toen ik kwam kijken. Ze waren wall-ball aan het spelen...
Sophie met haar nieuwe vriendinnen

Wallball
Maar.... ik dwaal af, even terug naar de frog and toad natuurlijk!
Ik heb even de cafetaria van school, dus waar we altijd tussen de middag eten, op de foto gezet, zo ook natuurlijk het stoplicht, waar ik het in een van de vorige mails over heb gehad. We mochten nu met de kiddo's in de klas eten, omdat het een feestdag was voor hun.
Daarna mee naar buiten, daar heb ik nog het een en ander op de foto gezet, ook wat vriendjes, en zelfs wat gefilmd van wat Mason (een andere buddy) van Stijn vindt, erg funny... die buddy!
In de kantine.

Het beroemde stoplicht.



Effe pinnen bij de kassa en eten maar.


Na de recess (speelpauze), weer naar binnen, en mogen ze in carroussel spelletjes doen. Erg leuk, maar ik kijk naar Stijn.. zit ie weer allemaal naar zijn buik te graaien. Oh nee, he? Jaaa, ECHT wel. Maaaam, ik ga even naar de wc, ik heb zo'n buikpijn. Hij ziet witjes. Komt ie terug... maaaam, ik heb overgegeven." Eeuuh, miss Rowley... sorry, he is ill again. I think we'll going home." En ochgottegot, da's zo'n lief juffie, pakt ze Stijn helemaal vast. Yes, you must go home, Stijn, and get better, and come back on monday. Ik heb de juf ook nog op de foto gezet. Dus... we waren alweer snel thuis. Gelukkig heeft ie wel de voorstelling mee kunnen doen, en het gaat nu weer goed!

En dan is het WEEKEND.... JOEPPIIEEEE...
Tijd om te  SOCIALIZEN..

Maar ik dacht dat we dat al volop deden, he?
Zaterdagavond zijn Klaas en Mara, nederlands gezin van om de hoek, bij ons komen tafelgrillen met hun 3 kindjes. Ik heb nl. de tafelgrill uit Nederland mee naar hier genomen. Roon zegt... nou, ik denk niet dat ie het hier doet. De spanning is hier nl. een stuk minder, maar guess what??? Hij deed het, en we moesten em natuurlijk wel effe testen en inwijden hier in Amerika. Roon moest zaterdag werken, maar.... ik denk wel dat ik wat vroeger kan stoppen". Belt ie s'middags op.. er is toch wat tussengekomen, beginnen jullie maar vast. He toch, da's nou jammer. Maar om 19.30u-20u was tíe er dan toch gelukkig bij... Nu doet de tafelgrill het wel, maaaar.. je moet WEL IETS meer geduld hebben, want omdat de spanning zo laag is, duurt het ook wat langer, maar da's dan ook wel weer gezellig. De kinnekes hadden al frietjes op (we hebben hier nl. wel een frietpan gekocht, friet bakken in een gewone bakpan is toch niet zo lekker...ALWEER friet, zie ik jullie denken).

En dan is het alweer zondag, maar vandaag gaan we gewoon verder met socializen. We zijn nl. WEER uitgenodigd om bij Americano's te komen eten, bij Michelle en Jonathan, ook een busmoeder (dwz dat ik haar altijd zie en spreek bij de bus...). Eigenlijk zijn het 2 busmoeders, waar ik veel contact mee heb, Michelle en Cindy. En bij Cindy zijn we vorige keer gaan eten. Michelle en haar gezin waren er toen ook, dus we zijn dan iedere keer met 3 dezelfde gezinnen, snapte gij het nog?? Ze hebben allemaal kindjes van rond de 7 jaar, en ze leren elkaar steeds beter kennen, dus dat is wel heel leuk. Alleen Sophie is natuurlijk de oudste, en dat vindt ze niet altijd leuk.

Maar voordat we daar sávonds gaan, moeten we natuurlijk eerst de dag nog even door. Wat gaan we doen?? En dan gaat de telefoon.... Michelle, de busmoeder.. of we meegaan naar de pumpkinpatch van the Roloff-family... VAN WIE??? You know, the Roloff-family, they are famous, little men and they have a BIG farm. So come on, come with us!

Nou ja, why not? Dus we gaan naar the...

THE ROLOFF FAMILY
We zullen zien. Ze hebben een grote auto, dus we gaan met zijn allen bij hun in de auto en tuffen naar de farm.
Michelle gaat meteen vragen of Amy er is. Ik zal het eerst effe uitleggen om wat voor familie het nu gaat. De pa en ma zijn lilliputters (ge wit wel, net als bij het circus), en heten Matt en Amy, ze hebben 4 kinderen, 1 tweeling, waarvan de ene helft (vlg mij Zach..) ook lilliputter is en de andere helft niet (apart he?), dan hebben ze ook nog een dochter en zoon, die het gen ook niet meegekregen hebben, dus die hebben ook een gewone lengte. Dus je hebt pa en ma lilliputter en zoon Zach lilliputter. Ze hebben een show op televisie, eigenlijk een reallife-soap. En dat gaat dan over hun leventje op die farm. Didn't you see the show?? Vraagt Michelle."No, ofcourse not, honey, how do i know??"
Entering the Farm.


Amy is the mom, Matt is the dad, Zach is the son en hoe de andere heten weet ik niet meer. Als je dat wilt weten www.therolofffamily.com daar staat het allemaal op, da 'voor degene die echt ALLES willen weten...

En daar is ze dan... Amy!
Kom, zegt Roon tegen Sophie en Stijn, op de foto met Amy.
Maar dan roept Michelle; Wonald (Ronald), Come, quick for the tour!

Dus niet met Amy op de foto...nog niet. Eerst een tour over hun landgoed, echt GEWELDIG!!
Op de helft van de route mogen we uitstappen, en belanden we in een soort van mini-dorpje, wat ze allemaal zelf gemaakt hebben. Kleine schuurtjes met allemaal grappige dingen erin. En wie is daar???
YES, Zach!! Ik begin zelf bijna fanaat te worden, en ik ken ze nog niet eens?! Maar dat komt dan ook wel weer door de americano's;" Look, it's Zach! Haaaay Zach!!"Echt really funny.
Na wat foto's gemaakt te hebben, ook natuurlijk samen met Zac op de picture tuffen we weer over het landgoed naar de plaats waar het vandaag allemaal te doen is, the pumpkinpatch!
Onderweg zien we nog een aligator, die ze daar gewoon op hun landgoed hebben (natuurlijk wel in een kooi, maar toch...)
Het wagenpark van de familie. Komen regelmatig in aktie op TV

In de verte de Ark van Noach

Leuk huisdier. Een aligator. Weer eens wat anders.

Een heel dorpje nagemaakt door de familie.


Ze hebben zelfs een plee gemaakt. (zat goed)



Goud zoeken.

Here is Zach!

Teruggekomen... gaan we een rondje over het land lopen, richting de wigwams, naar de pompoenen. Michelle loopt met haar kinderen een andere richting op. En dan zien we... Amy, the mom. Echt een lief, gezellig vrouwtje. "where do you come from, guys"? Oh Holland, GREAT! Ze was in Nederland geweest voor lezingen op de universiteit, and Amsterdam... GREAT! Yeah, men..
Nog even wat met haar gepraat, oftewel gesocialized.( echt een woord wat in mijn hoofd zit..) Echt, een hele aardige, gewone vrouw, terwijl ze toch erg beroemd is...En natuurlijk mee op de foto!!
Kasteel gebouwd voor de kids.

Bekende brug uit de TV serie. Staat op de monumentenlijst. (serieus)

Op de foto met Amy

Komen we daarna Michelle weer tegen... "did you guys, see Amy?"Yes, she was here! Maar ze was alweer weg, wat blijkt... ze was naar 1 van haar huizen op het landgoed, en we wilden NET weggaan, en wie komt daar aangescheurd? YEP, MATT... the DAD (leuk he, als het rijmt).
Jaaaa, je raadt het al... OOK mee on the picture, OFCOURSE!
Volgens mij wisselen ze zo elkaar een beetje af, zodat ze niet heel de tijd op die pumpkinpatch hoefden te zijn, en groot gelijk hebben ze!
Matt. Gave gast

Pompoenen Art

Een pompoenen huis. Erg leuk.



We gaan naar huis, om vervolgens daarna bij Michelle en Jonathan te gaan eten. Michelle had al gezegd dat ze de shows van de Rolofffamily op DVD had, dus... die wilden wij wel effe zien, wijntje erbij.. Roon pilsje erbij.. we houden het wel vol!

Als je een kook-eiland hebt, dan gaat iedereen hier rond het kook-eiland staan (had ik al gezegd, he?), en ik vind dat toch eigenlijk wel iets hebben. Nu ook weer, gezellig met zijn allen aan dat kook-eiland, Jonathan is gewoon aan het koken, wat hapjes en drankjes erbij.. het zijn toch ook wel bourgondiers, die Americano's, geweldig!
Lekker gegeten (Sophie vond het niet lekker, maar ze kreeg daarna gewoon een broodje thuis), mashpotatoe, spruitjes en een goei stuk vlees. BON APETIT!!

En dan....is het zover.....

MAANDAG, 31 OKTOBER... hahaaaaagrrrrrboooohooohhaaa,

Oftewel..

HALLOWEEEEEEEEN,

Spannend he Sophie en Stijn? Eeeuuhmm, nee hoor, helemaal niet spannend...tsssss
Sophie en Stijn gingen die dag gewoon naar school. Ik dacht dat ze wel verkleed mochten, maar dat was niet op deze school, op sommige scholen wel, maar not here. OK, dan.. tot vanmiddag! Nog even iets grappigs trouwens... Stijn vroeg aan Roon, paaaap, wat betekent ween? Hoezo, vraagt Roon? Nou, Hallo, dat ken ik wel, maar ween niet (van halloween)...grappig he?

Omdat in Nederland de klok is verzet en hier nog niet (wel vanaf het komend weekend trouwens weer), kunnen opa en oma nog effe met Sophie en Stijn skypen. Normaal is het in Nederland dan nl. al 24u, nu 23u, dus dat scheelt wel. Sophie en Stijn natuurlijk met de heftige maskers op achter de skype gezeten, maar dan is het al bijna 16.00u, dus mam (oftewel oma), nu moeten we ECHT ophangen, hoor. We moeten ons nog verkleden, eten en om 18u vertrekken we...
Hup, met zijn allen hebben we ons in onze heftige kostuums gehesen, wat nu dus al weken hier overal rondslingert, samen met de hakbijlen, duivelstok, maskers en spieses.

Stijn heeft een skelet-torso, die je kunt vullen met bloed, whaaaaaa!
Sophie besluit op het ALLERLAATSTE moment om toch maar NIET het masker op te zetten, maar ze wil net zoals mij gesminkt worden....grrrr. There is the dad, en hij wordt echt een awfull dad... hahaaaahgrrrboo. Roon heeft ECHT een eng masker nl.....
Nou, na een uur aangemodderd te hebben met smink, kostuums, bloed en maskers zijn we om 18.00 uur dan toch paraat.

The Adams family

Hier is het pompoenenemmertje nog leeg. Heeft niet lag geduurd







Klaas, Ronald en Sophie (Sophie had echt de smaak te pakken)

We worden opgehaald door Mara en kids, en ze vinden het helemaal geweldig. Hup, op de foto!!
Zoals gezegd heb ik natuurlijk ook de boel versierd, kaarsjes aan, spoken opgehangen, pompoenen erbij. En Roon blijft thuis om andere kinderen die langskomen van snoep te voorzien en vooral..... haaaaaaagrrbooooohhh te laten SCHRIKKEN!
Ja, wij gingen eigenlijk wel een beetje uit ons dak, en Roon zat helemaal in zijn rol, zo erg zelfs dat er een kindje al spontaan begon te huilen toen hij Roon zag....

Oeioei, Roon toch!
Maar.... ze vonden het allemaal HEEL erg leuk, en vooral sinds maandag zwaaien ze allemaal.

En wij gingen, samen met Michelle, Cindy, Mara, nog een busmoeder, ik en 11 kindjes alle deuren langs...... Trick or treat. Het ging goed, was ERG leuk. En ze waren snel, snel, nog sneller. Ik zei nog; ï never know that they could walk so quickly"... en dat was ook zo, we moesten echt de pas erin zetten om ze iedere keer bij te houden, dus hun emmertjes waren zooo gevuld. Echt, BOMVOLLLL, niet normaal.... wat ze hier in die emmertjes deden allemaal.
Stijn vond het om 19.30u wel genoeg geweest en wilde naar huis. Dus ik mee naar huis, Roon ging terug naar de groep, want die vond het natuurlijk ook wel leuk om te zien hoe dat nu allemaal ging aan de andere kant...

Om 20u kwamen Roon en Sophie thuis, daarna werd er bij ons nog een paar keer aangebeld, maar om 20.30u was het toch echt wel gedaan met de pret. Echt SUPER om een keer meegemaakt te hebben. En op de een of andere manier had ik zoiets van; het voelt zoiets van dat we 1 ding hebben afgesloten... we zijn hier natuurlijk al weken met halloween bezig, en dan is het voorbij, en denk je; tja, dat maak ik hier niet meer mee. We maken hier alles 1 keer mee, ieder seizoen, 1 keer kerst, 1 keer halloween. En dat was nu dan...HEEL ERG LEUK!! Moet in Nederland ook maar es ge-introduceerd worden.

Ik ben er trouwens achtergekomen dat SINTERKLAAS toch naar America komt. Ik dacht dat alleen de kerstman hier kwam, maar speciaal voor de nederlandse kindjes komt hij en een paar pietjes naar the states. Ik zeg; Isn't that wonderfull??YESYES, IT IS!

Dus... we gaan ons maar es verdiepen in sinterklaas in Amerika...

Dan nog es iets;
Wie is die grapjas die met ons feest 10 turkse lire heeft gegeven? We hebben ermee proberen te betalen ( hadden het nog niet gezien nl..) maar die amerikaan zei: what's that? No, i don't want that...  Dus het is oe gelukt, wie het ook was! We moesten er wel mee lachen, hoor, vonden het eigenlijk wel een goeie, maar we gaan het uitzoeken....je vingerafdrukken staan erop!

Sophie en Stijn hebben een lang weekend, zijn donderdag en vrijdag vrij, heeeeerlijk! Gaan ws. naar het childrenmuseum en vrijdag gaan we schilderen bij een soort art-studio samen met Michelle en kids. Misschien ga ik daar wel een cursus doen als dat kan, en wie weet... zit er wel een van Gogh in mij of... een Brood(dat in ieder geval, want dat heb ik net op...)

En nog iets:
Diana.... Toy toy toy!

En we zeggen weer;
AUF WIEDERSCHNITZEL , TOEDELOE AND GOODBYE!! XXX

1 opmerking:

  1. He Annuska jij in Amerika wat leuk ik kan zo gauw niet terug lezen wat je nu precies daar doe? Maakt niet uit wel grappig Jij in Amerika ik in Noorwegen. Lees onze log maar eens als je tijd hebt. Hadet Vi Snakkes. Rob Onze Blog google maar
    Mirofraren en je vind het wel.

    BeantwoordenVerwijderen