donderdag 8 december 2011

DAG SINTERKLAASJE EN..... KERST IN AANTOCHT!!

SINTERKLAAS,
Ja, sinterklaas, DAT is het hier geweest, DAT kun je wel zeggen. Hij kwam 2 dagen te vroeg,want hij moest weer naar de Hollaaaanders om daar cadeautjes rond te brengen.

Maar voordat het zaterdag was, hadden we eerst natuurlijk de donderdag en de vrijdag nog. En toen gebeurde er natuurlijk ook weer het 1 en ander. Ik breng Sophie en Stijn sóchtends naar de bus, ik loop terug en wat zie ik daar bij de buren..... een squirrel, oftewel een eekhoorntje, in een kooi, voor het huis. Het was een val, net als ze bij ons muizevallen hebben, was dit een eekhoorntjesval.
OH NOOO, maar dan zijn ze bij MIJ aan het verkeerde adres, want daar word ik dus ECHT niet goed van.

Wat nu? Ik ga em gewoon vrijlaten. Jaja, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En het was natuurlijk nog een stom gezicht ook... sta ik daar allemaal te rommelen bij de buren. Ze waren dan wel niet thuis, aan het werk, en je raadt nooit WAT voor werk...... begrafenisondernemers ( van squirrels zul je denken..). Maarre...niet voor het een of het ander, het zijn super aardige buren. Ze zijn hier in het begin een avondje op bezoek geweest, en het was echt plezant en ze waren ook superaardig!

Maar ja, nou dit! Zit ik een tijdje met een stok in die kooi te porren om dat klepje open te maken, maar dat lukt natuurlijk weer niet. Eekhoorntje helemaal over de flos, ik over de flos.
Ik dacht; nou, ik bel gewoon bij de andere buren aan en zeg dat er een eekhoorntje gevangen zit. Zegt die buurvrouw; ja, ik weet wel dat ze HEEL veel last van die eekhoorns hebben, maar wat ze ermee doen......
Oooeeh, dan begint het bij echt helemaal te borrelen. Ik dacht; jah, wat ze ermee doen? Net of ik dat niet kan bedenken?!

Daar loop ik dus de hele dag mee in mijn maag. S'middags 15u.... Sophie en Stijn komen thuis uit school... maaam, mam, mam, je moet NU komen, er zit een eekhoorntje gevangen in dat kooitje.
Eeuh, ja Sophie en Stijn. dat weet ik... Jaaa, zegt Stijn, wat gaan ze daar dan mee doen??
Ik zeg nou, die gaan ze aan hun kleinkind geven, want die wilde er erg graag 1 hebben.... jah, je moet iets, sorry hoor..
Maar we hebben met zijn drieeen nog even geprobeerd het nerveuze eekhoorntje te bevrijden, maar het mocht niet baten.

Toch zat ik ermee! Ik had gezien dat ze thuis waren gekomen en ook dat het eekhoorntje weg was, gggggh!
De volgende ochtend.... Stijn; 'mam, wat zou er nu met dat eekhoorntje gebeurd zijn, want ik heb er vannacht over gedroomd". Oh nee, he?
Breng ik ze naar school.... staat er WEER een kooitje, weer leeg natuurlijk, wat nootjes erin en er kan weer een slachtoffertje in.
Ja, maar DAT laten we niet gebeuren, hoor!

Ik liep hier in huis wat rond te draaien en te doen. Michelle, mijn amerikaans maatje gebeld, ze zegt; öh no, that's terrible! Ik zie nu heel wat mannen denken... tsss, da's Annoes weer, mee d'r beestjes, op den ambu werd ik ook altijd taai als ze niet uitkeken met konijntjes en zo.
Maar Michelle deed vrolijk met mij mee, en ze zei; you must call the company, they fix it for you!

Mmmm, wat zal ik doen... ik trek mijn stoute schoenen aan, hou toch meer van het rechtreekse en hoop dat er iemand thuis is.
Yes, de buuf is thuis.
Dus ik begon over de squirrel in het kooitje, en dat Sophie en Stijn ervan geschrokken waren (ik denk ik nog wel erger), of dat ze dat kooitje misschien achter konden neerzetten..
Ze begon meteen over... we don't hurt them, en we zetten ze op een andere plek neer bij de bossen, maar er hadden er al 3 binnengezeten, maar ze heeft wel 10 keer gezegd dat ze het bistje geen pijn deden. "my husband is nice, he doesn't hurt the squirrels, but you know.... they eating my house". Ja, da's wel vervelend natuurlijk, DAT willen we niet, natuurlijk... Het is een lieve buurvrouw, en ze was blij dat ik langsgeweest was, dat zei ze ook....

Op het einde zei ze; "come on, honey,  give me a hug"! Nou, o.k. dan. Dat is dan misschien weer typisch amerikaans, maar wow, wat was ik opgelucht.
En Sophie en Stijn ook natuurlijk! En het eekhoorntje... allemaal blij! Roon vond het allemaal wel erg grappig!

Vrijdag.... met vriendin Hanneke zitten skypen, trouwens met wie niet de afgelopen weken, want het gaat goed met de skype, nog steeds. Maar toen ik met Hanneke aan het skypen was, zegt ze... nog geen pakketje ontvangen? Het kan niet door de brievenbus...

Maar ik was zooo benieuwd, dus ik kijk toch even in de brievenbus, en.... zit er, wat denk je, een pakketje in!!
Da's van Hanneke, denk ik, maar dat kon toch niet door de brievenbus?
Er zit een kaartje bij...groetjes van Sint en Piet, met een hele lange, grappige rijm. Ik weet van wie het is... denk ik... Maar als ik dan de handschriften langs elkaar leg, zit er toch verschil in. WIE O WIE heeft dit geweldige pakketje verstuurd? Er zaten 2 cadeautjes in, voor Sophie en Stijn. Maar ik kan er maar niet achter komen, van wie het afkomt, denken, piekeren, nachten wakker liggen, prakizeren... en nu weet ik het nog niet.... maar we komen er nog wel achter, want ik heb hier TIJD genoeg om de Sherlock Holmes uit te gaan hangen, althans dat denken er heel veel....... wa doede heel de dag? bietje skypen, bietje eten, bietje sporten, en dus... uitzoeken van wie het pakketje afkomt.
Maar...... Sint en Piet, HARTSTIKKE BEDANKT, Sophie en Stijn zijn er erg blij mee! Niet meer doen, hoor, want dat is een veel te duur grapje, maar wel heeeeeeeel leuk!!!

Maar... dan komen ze s'middags dus NOG een pakketje afleveren, en die is wel van Hanneke. Nou, Helemaal geweldig! Pepernoten, kruidnoten met chocola, letters, strooigoed, truffelkruidnoten (had ze nog nooit op, maar mmmmmmm), echt  niet normaal, en... precies op tijd. Ik heb je al gemaild, maar nogmaals Hanneke en Marc; THANKS!! Er zitten er weer een paar kilo bij...snel weer gaan sporten dus!!

Zaterdag is het dan zover.... Roon, Sophie en Stijn gaan met de zaklamp de straat op om zwart pieten te zoeken, moeders moet nog even naar de winkel, en als we  met zijn allen weer terug zijn.... is sinterklaas toch langs geweest!! En de pieten hebben gestrooid!
Maarre... ze zijn 2 dagen te vroeg, hoe kan dat nu? Nou, ze hebben haarfijn uitgelegd in de gedichten van Sophie en Stijn, ze moesten nl. naar jullie toe, en anders haalden ze het bijna niet.
Pepernoten from Holland....uuueuh....Spanje en de leuke kaart van Sint en piet (van wie oh wie??)

de S van Sophie...echt Super!

Tijdschriften van de Sint....dank U sinterklaasje!

Nog meer tijdschriften.!!

Weer een S. Nu die van Stijn

Nieuwe slee. Voor als we weer naar Mount Hood gaan.



Sophie en Stijn zijn flink verwend, natuurlijk nog meer leuke presents gehad, maar dat moet ook wel, want ze hebben erg hun best gedaan dit jaar op school!
Natuurlijk wordt er s'zondags met het nieuwe speelgoed gespeeld, maaar....zoals jullie weten is het hier al op en top kerst, dus we gaan zondag ook de kerstboom halen en zetten.
Het is een typisch amerikaanse boom geworden, met gekleurde lampjes (Roon's favoriet). We hebben sowieso veel lampjes in het huis en buitenshuis natuurlijk ook een boompje verlicht, we kunnen natuurlijk niet achterblijven...
Stijn op z'n nieuwe GREEN MACHINE (supersnelle driewieler)

Na lang zoeken hebben we hem gevonden....our christmas tree

De boom gaat hier in de US gewoon op het dak van de auto.....dat doet iedereen hier.

SCHOOL,

Op zich gaat alles goed op school. d.w.z. bij Stijn, maar Sophie haar juf is toch weer in haar ouwe rol gevallen, jammer genoeg. (een mens is zoals ie is, natuurlijk en kun je moeilijk veranderen). Sophie wilde vorige week ineens niet meer naar school; ïk hoef toch heel de dag niks te doen". Ik had eerder al eens opgemerkt dat ze heel veel briefjes schrijft, heel veel boeken leest op school (nederlands), ze gaat wel iedere dag naar engelse les, maar dat is bij een andere juf. Het komt er weer op neer, dat Sophie aan haar lot overgelaten wordt, Sophie zegt zelf dat de juf haar niet in de klas wil (dat gevoel heeft ze), en het IS natuurlijk ook meer werk, maar dat is part of the job, denk ik dan maar. Had ze maar geen juf moeten worden. Sophie vind haar klas wel erg leuk, dus ze wil eigenlijk gewoon een andere juf, maar dan wel met deze klas. Tja, meske, dat zal niet gaan, jammer genoeg...

Het blijkt dat ze heel de dag met haar telefoontje bezig is (de juf), en heb dat vorige week ook gezien toen ik spontaan de klas binnen kwam. Ze eet heel de dag, terwijl de kinderen niks mogen, en kan heel boos worden, gilt dan keihard: STOPPPP, en begint dan te stampvoeten als een klein kind. Sophie vertelt dit, en ze heeft geen reden om daar niet eerlijk over te zijn, dus dat geloven we. Kinderen zijn bang voor haar, gaan huilen (je moet je voorstellen, het zijn kinderen van 9-10 jaar).
Al met al toch wel weer bezorgd, Sophie gaat gewoon naar school, ik geef werkjes mee, die ik uitprint op de computer, maar we hebben toch wel weer afgesproken dat we dit met de directrice gaan bespreken.
Het is gewoon bij de konijnen af, zeggen we dan.

 De principal (oftewel de directrice) is er niet (had haar gemaild,maar kreeg geen reactie, dus ben het vandaag even bij Tammy, de secretaresse gaan vragen).. dat is balen, ze komt pas weer na de winterbreak, in januari, maar er is een vervangend hoofd, en ze gaat morgen naar Sophie haar klas om te kijken hoe het gaat, maar tja, als de baas in huis is...
Zoals vandaag ook, Sophie zou vanuit de klas skypen, en ik dacht al...mmmm, dat heeft ze niet geregeld, die juf. Dus idd, ik kwam op school, en ze zei; it's not gonna work, sorry, i tried SOOO hard for an hour. Dus ik vroeg aan Sophie... is ze daar een uur mee bezig geweest? "nee, echt niet, ze was er pas net mee bezig toen jij kwam". De juf is gewoon niet gemotiveerd, echt compleet het tegenovergestelde als BrieAnne, de juf van Stijn, die echt zo haar best doet. Ze vertroeteld Stijn.. laatst kwam hij thuis met een lipbalsem...." van de juf, want ik heb schrale lippen, mam"..en ze geeft hem iets lekkers als hij honger heeft.

 Hoe vaak Sophie nu al wel niet gezegd heeft.. ooh, ik zou de juf van Stijn wel willen hebben..."Nou ja, terug naar de skyp, ik heb Sophie gewoon een half uur mee naar huis genomen om daar met 4 vriendinnetjes te skypen, want ze stond er zo op te kijken. Nou, het verliep allemaal wat rustiger dan bij de boys, Sophie heeft heel het huis doorlopen, en ze vond het KEIleuk om haar vriendinnen zo bij elkaar te zien! Dank je wel Britt, Annefleur, Annemijn en Maud, erg geslaagd!! Enne over dat logeren... ze dacht dat jullie ook bij elkaar logeerden vandaag. Ze wil trouwens een slaapfeestje geven voor jullie als ze 10 jaar wordt.. het moet niet gekker worden!

Skypen met de vriendinnen in Hooge Mierde

Even het huis aan de buitenkant laten zien...lang leve draadloos internetten

Verder is het hier heerlijk weer, koud maar het zonneke schijnt! Vandaag was het trouwens een lekkere zonnige dag, en helemaal niet zo koud..
met Luna gaat het goed, ik haal er volgende week de hechtingen uit, de wond ziet er goed uit..


Enne... jahaaa, christmas is coming, sommige huizen... echt GEWELDIG! En dat gewoon bij ons in de buurt... Ik denk dat we binnenkort maar eens een route gaan rijden!
Wat staat er het weekend op het programma.... ik denk dat we naar de kerstman gaan, die zit hier in verschillende malls, en... ik ga koken voor de Americano's. Wat ik ga koken?? Hollandse pot.... peestamp (oftewel worteltjesstamp) met..... HACHEE. Ben benieuwd of dat ze het eten  lekker vinden, anders doen ze maar net alsof.. hihi. In januari ga ik met Michelle (m'n amerikaans maatje), haar kids en ik met Sophie en Stijn naar zee, gewoon met zijn zessen, zonder de mannen. Ben benieuwd.We worden sowieso veel uitgenodigd zo rond de kerst, voor oud op nieuw, week voor kerst, dus we zitten wel gebeiteld!

Nog effe iets anders:
(o)pa en (o)ma, succes met jullie gitaaropvoering zondag, jammer maar helaas... Horatio is hier niet zo bekend bij de cd-stores, ik zeg HALLELUJA.. holy holy child!(ja, dat was de cd waar ik naar op zoek was hier..) Pssst foutje, het is van het koor....
Enne Kelly, welcome in the States! (ook al is het maar voor een paar daagjes..)
Het verhaaltje is deze week wat korter, heb ook veel te doen gehad deze week, maarre, wij zeggen gewoon weer;

TOEDELEDOTSKI en natuurlijk.... JINGLE BELLS, JINGLE BELLS, JINGLE ALL THE WAY..... XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten