donderdag 25 augustus 2011

De reis naar de VS

Hooooii,

Even een vervolgje,
Van dinsdag op woensdag hebben we dus in een hotel in Amsterdam geslapen, vlakbij Schiphol.
Nadat iedereen lekker had liggen ronken (behalve ik, want ik heb het ieder uur later zien worden, maar tegen de ochtend viel ik in slaap), stonden we om 5.15 u op, zodat we op ons gemak konden ontbijten en zo, want om 7u moesten we inchecken. Lekker op ons gemak, misschien iets te op ons gemak want opeens was het half 7 en we moesten de huurauto nog inleveren, naar de incheckbalie lopen, dus we kwamen echt net op tijd aan (bij mij niet onbekend natuurlijk)! Mabel, Richard en  Rens waren bij schiphol om ons uit te zwaaien (erg lief en leuk!!!)

Sophie en Stijn konden niet wachten om aan boord te gaan, ook niet als ik zei dat ze echt nog heeeeel lang aan boord zouden zijn, maar daar was dan om 9u-9.15 het moment dat we aan boord mochten.Ik dacht; es kijken hoelang het duurt dat.... hoelang nog?? komt. Het viel mee, na 3 uur begon Stijn het pas te vragen, en daarna wel ieder half uur, maar eerlijk is eerlijk, ze zijn superlief geweest de hele vlucht. Ik zeg: LEVE DE DRAAGBARE TV-TJES EN DE NINTENDO'S!.

Om 10uur stegen we op nederlandse tijd en om 20 uur ned. tijd daalden we neer op Amerikaans grondgebied, dus we hebben ong. 10 uur gevlogen, maar.... in Amerika was het toen 11u s'ochtends, we zijn dus terug in de tijd gevlogen.
Na lange tijd bij de douane gestaan te hebben, waren wij (als laatste) aan de beurt, en dat hield natuurlijk ook weer veel in, en we zijn met zijn vieren en met een visum. Wat een papierwinkel het allemaal al niet is geweest,niet normaal!

Maar allee, we zijn erdoor, op naar de koffers! 1,2,3, hee, waar is de 4de? Jaaa echt, nog in Amsterdam blijkt achteraf., Gelukkig had ik alle kleding en zo over 4 koffers gemixt, dus geen nood. Vandaag hebben ze hem nagebracht.

En dan, hup op weg, met een dikke vette bak naar het huis wat komend jaar ons onderkomen is. Nadat Stijn onderweg nog ong 60 keer gevragen heeft wanneer we er zijn (want dat blijven ze doen hee, en dat wordt dan alleen maar erger), zijn we dan eindelijk daar in Beaverton, geweldig!

Het is hier heerlijk weer, bloody hot zelfs, maar dat is natuurlijk alleen maar fijn. Het ziet er allemaal een stuk verdorder uit dan in Juni, dus ik geloof wel dat het hier warm is geweest.

Als we het huis instappen, kunnen Sophie en Stijn alleen maar zeggen:WOW en WOW, en het is ook wel erg WOW; het huis is erg mooi ingericht, ze hebben echt overal aan gedacht, echt super!
We zijn dan inmiddels alweer een paar uur verder, het is rond 23.30 ned. tijd, hier is het 14.30. We gaan toch maar een paar uur slapen, omdat we allemaal toch wel erg moe zijn. Eigenlijk iets te lang, want 3 uur later schrikken we wakker, 18u hier, ned. 3uur s'nachts. We gaan eten, maar Sophie is nog zo moe dat ze gewoon bij het eten weer in slaap valt. Tja, da's de jetlag he. Wordt er door de serveerster gevraagd of ze alles moet inpakken in een dogy-bag.... that's America!! Nie gedaan en hup weer om 21.30 naar huis, naar bed, om vervolgens om de beurt s'nachts wakker te worden, en echt niet meer moe te zijn. Stijn zei om 1u s'nachts;"ik denk dat ik maar naar beneden ga, want ik kan toch echt niet meer slapen.." Om 4.30u ben ik uiteindelijk maar uit bed gegaan en de koffers gaan opruimen, GOODMORNING AMERICA!

Vandaag was dus eigenlijk ons eerste dagje hier, we zijn met hun naar hun nieuwe school gegaan, vooral de hoeveelheid ruimte en de speeltoestellen vonden ze wel keileuk.
Ze vermaakten zichzelf prima, en wij eigenlijk ook wel. heb van Roon rijlessen gehad met de auto (ahum), want de regels zijn hier iets anders dan bij ons. Heb de bak nog niet in de prak...

O ja, Luna, onze hond is ook nog onderweg, zou eigenlijk vandaag gebracht worden, maar ze is op Seattle gevlogen, en de auto waarmee ze naar hier kwam, daarvan was de airco kapot, en met dit weer dus wel zielig. Morgen is ze hier, zij blij, wij blij!

Nou, Roon en ik gaan een hoegaarden pakken (hebben ze hier ook, hoor), en ik zou zeggen; tot de volgende ronde! Doeiiii, en groetjes van ons allemaal!!

PS er komen nog foto's bij, maar dit kan op dit moment nog niet, effe geduld!

Hier zijn de foto's:

De dag voor vertrek bij het hotel in Amsterdam
 Heee da's leuk. Een rijstschotel a la Aziz. Heb ik (Ronald) gegeten. Was heerlijk. Moet je ook eens proberen als je hier gaat eten.
 Laatste gezinsfoto op Hollandse bodem......
 Sophie en Tax Free...kopen kopen kopen.....van wie zou ze dat toch hebben.
Sophie en Stijn bij het vliegtuig waarmee we hebben gevlogen.
Klaar voor vertrek.....

1 opmerking:

  1. Wat een spektakel toch allemaal weer. Wel erg leuk om te lezen!! Nou, nogmaals een hele fijne tijd gewenst daar en maybe tot in december!

    groetjes van de Siemetjes

    BeantwoordenVerwijderen