zaterdag 27 augustus 2011

De afgelopen dagen

Helloooo,

Hier zijn we dan weer met een laatste update van de laatste paar dagen. Eigenlijk is deze blog wel handig om een soort dagboek voor ons voor straks van te maken, dus soms is het wel wat in details, maar die sla je dan maar gewoon over...

In de eerste plaats; Giel, mijn petekindje is vandaag jarig, en ook al had ik al een cadeau en kaart gekocht en gegeven... Hieperdepiep Gieleke, met je 2!!! jaartjes

Dan: De koffer en Luna zijn terecht, ook wel een hieperdepiepje waard, vind ik!
Luna was echt supersonisch blij, en wist van dolligheid niet wat ze moest doen, dus besloot ze maar hier als een dolle rond te gaan rennen (voelde zich blijkbaar meteen thuis) en tegen ons op te gaan springen.

Hoe vergaat de jetlag ons? Nou, vooral Stijn heeft er veel moeite mee om het ritueeltje van 4.30u wakker worden en vervolgens niet meer te kunnen slapen, te doorbreken. s'Avonds is ie dan vervolgens wel erg moe, en vanavond vroeg ie zelfs om een pleister?! Ik zeg:'waarvoor dan"? 'Om mijn ogen open te houden..", zei hij. Wel grappig, maar hij heeft er dus echt veel moeite mee,..en wij dus dan natuurlijk ook. Want dat meneertje durft niet alleen naar beneden, dus we kunnen het rekken tot een uur of 6.30u, maar dan gaat toch 1 van ons maar mee, want dan heeft hij al tig keer gevraagd of we!! nu naar beneden gaan. Ik zeg; we gaan terug naar een paar jaar geleden. Maar als hij de jetlag te boven is, en hij is hier gewend, dan zal het vast goed komen.

Gisteren zijn we met Sophie en Stijn naar hun nieuwe school geweest, ook naar binnen. Tammy ving ons op, haar hadden we al gezien toen we hier die week waren. Een leuk gek mens, de soort van secretaresse van school. Ze heeft aan hun de klas laten zien, waar ze in komen, en Sophie en Stijn vonden het wel leuk zo waar ze kwamen te bivakkeren. Het is ook wel een erg leuke school, alleen de tijden zijn misschien wat heftig; van 8.00-14.30 met lunch op school. Daarnaast moeten ze ook nog eens 2 uur per week spenderen aan de nederlandse lessen via internet, en geen woensdagmiddag meer vrij. Best veel dus, maar we maken er het beste van! Volgende week donderdag krijgen ze een test om te zien hoe goed (of slecht) hun engels is.

Gisteren hier een klein overstrominkje gehad, de kranen gaan nl. net de andere kant op dicht, dus ik dacht dat dat ik hem dichtgezet had, was gaan internetten, totdat ik een hoop gekletter hoorde, echt een heleboel water over de (houten) vloer, shit! Zo zie je maar dat alles wel een beetje wennen is, maar toch al met al gaat het ons hier best goed af, ook het engels valt niet tegen. Ik kan toch wel redelijk lange gesprekken voeren, en als ik dan een woord niet weet, draai ik er gewoon zo omheen, dat ik uiteindelijk toch bij hetzelfde uit kom.

Vandaag (27/8) zijn we naar de zee geweest, een erg gaaf stuk sowieso om te rijden, je gaat een heel lang stuk door de bergen, vooral veel bossen, de highway 26, klinkt leuk he?
Het was erg warm, maar toen we daar aankwamen, was er toch wel een koude wind. Het kon goed 7-8 gr. schelen met hier. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe warm het hier is, vandaag was het bv. 91F(Fahrenheit, maar dat wisten jullie wel, he?), en dan denken we dat zal dan wel rond de 30-35 gr. zijn, zo voelt het aan(voel af en toe met mijn vinger in de lucht, en dan zeg ik...mwaa 32gr, denk ik). Ja, sorry, heee, dat het bij jullie zo'n baggerweer is...

Had ik al verteld dat alles hier dus echt mega is, ja he, in de mails van Juni, en weet je, ik vind het eigenlijk wel geweldig! Het went ook wel weer heel snel, want wij hebben een mega-koelkast, en die vul je dan gewoon ook mega (bij ons natuurlijk allemaal met gezonde dingen!!), maar bv. de glazen die in de kast staan...MEGA. Op iedere slaapkamer hebben ze een wasmand achtergelaten, een paar fohns, de wasmachine is mega, echt MEGA veel opbergruimte. Alles is hier vooral echt veel, groot!

Nu we het over groot hebben... vandaag ben ik voor het eerst alleen op pad geweest met die mega-grote bak! Nu hoef ik echt geen staande ovatie, hoor (zittend mag ook), maar ik voelde me eigenlijk toch wel erg trots dat ik zo door de straten van de USA reed, muziekje op, in het begin a-relaxed, maar hoe meer relaxter ik werd, hoe harder de muziek ging. Ik denk trouwens dat Roon hier WEL a-relaxed heeft gezeten, terwijl ik weg was...

Roon heeft het druk, met alles te regelen, ook computertechnisch, de telefoon, eigenlijk van alles en nog wat. Dan ook nog een WE moeten kopen voor Sophie haar verjaardag, want dat was beloofd, en dit en dat. Volgende week moet ie aan de bak, donderdag is zijn 1ste werkdag..

Alleee, weer genoeg gezeverd, alleen nog even dit;
Ingrid, het "pingelding" pingelt buiten als een gek, hangt voor het keukenraam in de boom, heel leuk!
Latje, boekje was toepasselijk, lijst staat op de kast..
Kelly en arianne, ik rol iedere dag over jullie mat ons bed in!
Nanny, kalender staat langs de laptop, zal ik ws. veel achter zitten komend jaar, hou em in de gaten!
Renate, proficiat met je 45e!! verjaardag, fijne dag morgen! of vandaag trouwens...
Mabel, natuurlijk ook proficiat met je 45e!! verjaardag en ook een gezellige dag of course!

PS we kunnen nog niet skypen, i'm so sorry, en ook mijn mobieltje is helemaal onbereikbaar. Mailen kan natuurlijk altijd!

Truste, ga zo naar bed, want Stijn wordt over een paar uur toch weer wakker...

X en liefs van ons
Sophie en Stijn bij de speeltuin op school

Onze huurauto.....vette bak

 Stijn sproeit het liefste de hele dag de tuin....
op weg naar Canon Beach


Mooi uitzicht. In de verte ligt Mount Hood. Op foto niet te zien ivm sluierbewolking

 Canon Beach


Lekker. Ze hebben hier crepes

Wauw. Da's een dikke boom.

Ouwe muck bij Camp18. Heel gaaf.

Tja. Die doet het niet meer.

Het pingelding van Ingrid hangt in onze tuin.



Luna down! Goed he.

Stijn is goed in BBQ-en.

The american way....... BBQ-en

1 opmerking:

  1. Nog eens proberen...
    O ja Ronald vandaag gewoon aan de gang daar!

    BeantwoordenVerwijderen