woensdag 25 april 2012

ETENTJE AMERICANO'S, COLDPLAY & KONINKLIJK BEZOEK!

HELLO HELLO,

Nog even snel de laatste ditjes en datjes van de afgelopen week.
Het was afgelopen week weer tijd voor een crazy hair day at school oftwel een doejehaarraardag op school.

Helemaal in d'r nopjes....ons Sophie! En Stijn vond het ookwel leuk...BLAUW haar!
Wat waren de overige highlights? Nou, het begint toch wel met het weer, want het was de afgelopen week echt BLOODY HOT! Nu niet meer, maar toch...Het weekend was het zo rond de 30 gr, heeeeerlijk!
En omdat de vooruitzichten zo goed waren, besloot ik om maar weer es een etentje te geven, gewoon simpel, niet te veel poespas. Zei tegen de Americano's;" It's a simple diner, but with enough drink and a lot of sun!"Omdat Sophie tegenwoordig zoveel bij Ashley bivakkeert en Stijn zoveel bij Zac, besloot ik om die gezinnen ook maar uit te nodigen. Cindy & Brian konden niet (wel naar de afterparty), dus er kwamen 3 gezinnen, Michelle en Jonathan ook, 10 kinderen, dus druk genoeg!

Zaterdag eind van de middag stroomde het hier binnen. De kids hadden al heel de middag bij "het beekje"gespeeld....SLANGEN vangen Whaaaaaaaaa. Ik heb het er niet op, op die kronkeldingen, maar ze hadden er bij elkaar 4 gevangen, "maarre Stijn, die houden we niet gevangen hoor, manneke"Nee, nee, we laten ze straks weer vrij".Ook toen ik met Luna ging wandelen, sprong er ineens, uit de berm VOOR mijn voeten zo'n kronkelslang. YEAKS, ik jumpte natuurlijk een meter omhoog, en Luna...die vond het wel interessant zo'n lange kronkelpier.."Nee, Luna, kom op!"
Ik heb lekker daarna in het zonneke gezeten, en Roon....da's niks voor Roon..NIKS doen, daar kan hij eigenlijk niet zo goed tegen. Dus na een tijdje rondgedreuteld te hebben buiten, zegt ie ineens: "Ik ga naar Portland, wat foto's maken". Mooi, goeie bezigheid, Roon!

Portland at a sunny day.Mt Hood op de achtergrond.

Our house

Nice bridge



Maar zoals gezegd, eind van de middag stroomde het hier binnen, en het leuke van zo'n etentje is ook wel, dat iedereen dus iets meeneemt, en dat vantevoren ook zegt; "I take care of desert", ï bring beer and wine withe me..."etc. Dus da's wel handig!
Roon is ook weer gearriveerd, dus let diner started! We konden gewoon buiten eten, eerst de kids, toen wij. Heeee, en ze vonden het nog lekker ook, mijn spaghetti met hele speciale saus!
Rond 23.30u was het wel weer welletjes, huppp kids, naar bed! Het was ERG gezellig!!



Het leek wel een verjaardag....

Zondag was het weer lekker weer, ja sorry hoor, want ik weet dat het bij jullie koud is, en dat NET natuurlijk weer in de vakantie, he toch, kinnekes!
Nou, ik nestel me weer buiten in een stoel, boekie erbij, kids zijn weer spelen. Ik vind het wel es lekker om gewoon es niks te doen, en de kids ook. Roon besluit om nog een keer naar Portland te gaan om NOG mooiere foto's te maken en nu van die andere brug...haha, Roon toch!
Hij is na 3 kwartier alweer terug...."Shit, vergeten accu in het fototoestel te doen...."en is vervolgens natuurlijk niet meer teruggegaan, tsssssss, Roon...accu vergeten....
S Avonds nog lekker wezen mexiCANEN, en het weekend was alweer voorbij.
Tja, heel spectaculair was het allemaal niet, maar wel heeeeeerlijk!

 
En dan staat dinsdag...
COLDPLAY op het program, geweldig!!
Het concert was in de Rose Quarter, waar ook de Monsterjam was geweest. Echt een te gekke band, en we hadden er zin an! Klaas en Mara zouden ook meegaan, gezellig, maar....toen ging de skyp...allemaal zieke kiendjes bij hun, dus Mara bleef thuis, he toch!!
Om 18u zijn we vertrokken, we hadden een oppasmeisje ingeschakeld, Alane, en dit was dus de EERSTE keer weer dat we es op stap gingen. Maarre....da's wel voor herhaling vatbaar!
Het leek ons wel apart om zo tussen de Americano's een concert mee te maken, en dat was ook! We hadden plaatsen op de tribune, maar we konden het wel heel goed zien. Heel apart was wel dat in de arena OOK allemaal stoelen stonden, bij ons zijn dat altijd staanplaatsen, maar hier had iedereen een stoel (tja....ze zijn idd wel LUI), en we waren dus achteraf ook wel blij dat we op de tribune zaten.
Het voorprogramma bestond uit 2 bands, de eerste waren 2 vrouwen, waarvan je in het begin dacht; Nouww, klinkt wel goed, maar als je zo een uur verder was, en je hoorde nog steeds dezelfde dreun en hetzelfde ritme..../mwaaaah, toch wel een beetje inslaapvalmuziek. De 2de band was pittiger, maar ohohohohoh die zanger, ik weet niet wat die vantevoren gezopen, gesnoven of gespoten heeft, maar al te fris zag hij er niet uit, sterker nog.....hij zag er zo slecht uit, dat ik dacht; nou, die zou daar zo neer kunnen vallen, maar dat deed ie dus niet en sterker nog....hij zong hartstikke goed, en ook de synthesizer kon ie nog keigoed bedienen....

En dan...YESYES, daar zijn ze, MANNUH van Coldplay, nou gaat het dak eraf!!
Nou, heeeel hard jubelen en jellen, dat kunnen ze in Nederland ook, de Amerikanen denk ik NET een tikkeltje harder.....toch waren ze in de arena wat bedeesder, was ons idee, maar het SUPERDEPUPER, echt een GEWELDIG concert!!




Tja, en nu vandaag gaat het gebeuren...
Marjon....alias de Lath, gaat vandaag haar voeten op Amerikaanse bodem zetten,nog 1 1/2 uur en dan landt ze, HIIIIIIIEEEHAAAAA!
Dus...jullie snappen, dat ik er een eindje aan ga breien. De komende weken staat er van alles op het program, dus skypen zal er niet zoveel inzitten. Sophie heeft gisteren samen met Ashley een welkombord gemaakt, erg leuk!!
We hebben er zin an!!Oppas is geregeld, dus...komt goed!





Marion is veilig geland in de US




Nog even een paar dingetjes:
* Gisteren werd ik op school aangehouden door een juf, ze zegt; Sophie.....it's amazing, her english, it's sooooo good, also her grammatics, woww!"Ze zei nog dat ze Sophie en Stijn binnen had zien komen in het begin, allebei totaal geen engels kunnen en nu....tja, ik sta er soms ook helemaal versteld van, hoe goed dat ze het nu praten, gewoon net als nederlands...
* Stijn doet nog iedere week soccer, krijgen eerst een kwartier les van Zac, daarna een match van een half uur, erg leuk!
* Stijn zei van de week opeens, gewoon tussen de soep en de erpel door...ik morgen weer naar Nederland..Hehh? Maar we hebben toch totaal niet de indruk dat ie het niet naar zijn zin heeft, maar hij wil iedereen weer even zien...aaaah menneke, nog ong.125 dagen..

*Tinke en Merlijn: Van harte proficiat, kinnekes, en een heeeeeeele leuke dag!!X

Nou, mensen van het goeie leven....een gezellig KONINGINNEDAG, en ik ga MIJN QUEEN nu ophalen....YESYES, veilig en wel geland!! WELCOME MARJONNEKE!!X
Was bij het ophalen toch wel wat nerveus, vergat natuurlijk de auto op slot te doen, dus huppp...weer terug naar de parkinggarage. En toen was DAAR het moment, natuurlijk jubelen, huppp koffer midden op het gangpad, knuffelen, heel de gang geblokkeerd, traantje weggepinkt...en daar stonden we dan...peper en zout herenigd!!
Op weg naar huis buurten, buurten, buurten, 3 keer een afslag gemist, 15 km. omgereden, maar ach...ik zeg..gewoon lekker sightseeing rondom Portland!

Ook de kids waren helemaal blij, EN van slag, Sophie raakte maar niet uitgepraat.... en dit Marjon...DIT is onze school, daar spelen we altijd tedderbal, ze zat echt op de spreekstoel, wilde ook niet gaan spelen, lekker mee gekookt, tafel gedekt terwijl Marjon effetjes een uiltje lag te knappen.
Gewoon..gezellig!
De rest lees je de volgende keer wel weer, we gaan er eentje op drinken en we zeggen natuurlijk:

ADIOS, LOS LOBOS EN HOUDIOS!!XXX

1 opmerking:

  1. Nou ja...eentje?
    Heb ik toch zeker toevallig allerlei spulletjes bij om hier onze koninginnedag te vieren en warempel... blijk ikzelf de koniging te zijn, haha. Het lijkt wel een sprookje of niet dan?

    BeantwoordenVerwijderen