woensdag 11 april 2012

PASEN IN THE STATES!

HOI HOI HOI

It's FUNNY, want hier kwam the EASTERBUNNY!
Natuurlijk doe je mee met van alles en nog wat. Ik had me er nog niet zo mee bezig gehouden met heel dat pasen, totdat Stijn vroeg...en met Pasen mogen we weer eieren zoeken, he?

Oja, pasen.... Het is hier wel overduidelijk aanwezig in de winkels enzo, maar het is minder circusgedoe als met Kerst.
Ben meteen maar naar de winkel geknoerd om het 1 en ander in te slaan om een beetje paasgevoel te krijgen. Dus jaaa inderdaad, de eieren werden gekookt, de verf tevoorschijn gehaald, want we gaan vrijdag uit school traditioneel eieren schilderen!



En ze vonden het leuk, totdat Stijn het natuurlijk weer op zijn heupen krijgt, begint te wiebelen en draaien en zegt....."ik ga spelen, mam, met Zac, enne....Sophie, jij mag mijn laatste ei wel schilderen, hoor!"öch, wa ne goeierd", en de vogel is em gevlogen, op naar de kleine bosjes met een klein beekje, waar ze de laatste weken sinds het mooie weer zowat dagelijks vertoeven, hutten bouwen, zand versjouwen en weet ik wat ze allemaal doen. De eerste keer kwam Stijn (Sophie niet) hartstikke zwart thuis, echt WERKELIJK, als da ginne jongen is.....Ik ben nu nog steeds bezig de zwarte klei-plekken uit zijn broek te halen. "Stijn, je speelkleren voortaan aan, jongen!"Want die klei hier...het is geen gewoon zand, allemaal klei, vies klefferig klei!

Sophie is nog effe lekker aan het schilderen gebleven, totdat ook zij het op haar heupen kreeg en..natuurlijk ook ging spelen. We zijn er natuurlijk blij mee, dat ze gewoon met de amerikaanse kinderen uit de buurt spelen, dat was in het begin natuurlijk wat anders...
Het is geweldig mooi weer, zo ook in het paasweekend, niet te filmen, in de 20 graden, zonnig weer.
Dus we trekken er dit weekend natuurlijk op uit. Zouden eigenlijk naar Newport aan zee gaan, maar daar was het bewolkt, dus dat doen we komend weekend.

Nee, we gaan lekker naar het strand.....
CANON BEACH
Daar zijn we sinds kerst met Marion en Richard niet meer geweest, dus daar gaan we naartoe!
En natuurlijk is het druk. We hebben Luna de Puna natuurlijk bij, en lopen naar het gedeelte wat minder druk is. Aan de overkant van de rivier (die uitmondt in de zee) zien we ook allemaal mensen lopen. Sophie en Stijn willen daar ook naartoe, maar dan moeten we een heel eind omlopen door de boesch boesch, maar ach...we hebben heel de dag!
Tja, we zijn al een heel eind, totdat....het ophoudt.. er loopt een beekje, waar je niet over kunt springen, maar hee......daar ligt WEL een boomstam. Sophie en Stijn natuurlijk meteen erop, en schuifelen naar de andere kant en weer terug en weer terug en weer terug, tja en WEER terug, leuke bezigheid dus voor hun, maar.....NIET voor mij!
Cannon Beach


 Les Shirley Park
Het is dus kiezen...oftewel door het water lopen...oftewel over de boomstam. "komop maaaam, over de boomstam!"Roon had natuurlijk weer een andere weg gekozen dmv springen van rots naar rots, maar nee...ik ga over de boomstam, het ZIET er makkelijk uit, maar ja..kids zijn TOCH weer net iets leniger, blijkt. Pffff, zucht, steun..maar ja...als je eenmaal op de balk zit, kun je niet meer terug, want dat is NOG moeilijker.
Sophie, Stijn en Roon vonden het wel een grappig tafereeltje, en Roon heeft beloofd het ook te doen op de terug weg.
Ik ben er gekomen, hoor...zonder in het water te vallen!

 Dat was natuurlijk helemaal te gek....weer eens wat anders dan alleen wandelen
Het is aan deze kant veel rustiger, Sophie en Stijn zien de hoge bergen zand en hupp...weg zijn ze al, klimmen! Luna ligt al in het water, Roon natuurlijk druk bezig met zijn fotografie, je moet echt ontzettend uitkijken met Roon erbij, want voor je het weet wordt het OF vastgelegd op de fotocamera, OF het wordt vastgelegd op de videocamera.
Ach.....schon stukske strand, zonneke, dat wordt toch wel effe zonnebaden dus!

Sophie en Stijn op de hoge duinen

Lekker relaxen in de zon

Stijn gaat pootje baden

Na een paar uur gaan we weer terug omdat ze zin hebben in crepes. Natuurlijk dezelfde weg, want...Óns pap moet over de boomstam". Daar aangekomen wil meneer zich terugtrekken en toch gewoon springen..Heehee, neenee, ZOOOOO werkt dat niet! Hupp hupp, over de boomstam!
Nou, oke dan..., ging nog eigenlijk best vlot ook!

Op naar de crepes! Met chocola natuurlijk! Mmmmmmmh
Daarna naar huus, nog even met een roseetje en een hoegaarden in de tuin van het zonneke genoten, heerlijk!
Gelukkig was het crepe winkeltje "Crepe Neptune" weer open

'S avonds zijn we een frietje gaan halen bij "the patato champion" in Portland. The Patato champion is een frietkar waar ze volgens een amerikaan die we hebben ontmoet bij the Cooper Spur (vorige week) de beste friet verkopen van heel Oregon.....echt belse frieten. Helaas die friet smaakte hetzefde als overal hier....veel te bruin en te zout. Kan nie tippen aan een frietje van de Megabite.
Ze hadden er wel lekkere mayo en.....curry. De mevrouw in de kraam had zelfs een bakje met uitjes tevoorschijn getoverd. Konden we dus een amerikans frietje speciaal bestellen.
The Patato Champion....niet dus

Noes mocht nie mee eten want die is aan het lijnen gggggg

Zondag willen we toch een beetje uitslapen, maar dat lukt dan net op zo'n dag natuurlijk niet! Stijn weet dat er paaseieren gezocht gaan worden, dat er een paasontbijt komt, en ja....die is natuurlijk om 7uur wakker. Niet erg, zul je denken. Dat is normaal ook niet, want ze gaan zelf naar beneden, maar WEL als er dus iets te doen is die dag. "Maaaam, zal ik de tafel dekken, zegt Sophie om 7.45u, en zal ik de eieren koken, en zal ik dit en dat..."Oke oke, ik kom eruit."
Nou nou, dat ziet er leuk uit, dat paasontbijt!

Het paasontbijt

"En gaan jullie maar gezellig met luna papa uitlaten,(grappig he, zien jullie het?) dan is misschien the EASTERBUNNY wel langs gewipt als jullie terugkomen"....
Nou, zeg...laat dat nou TOEVALLIG ook zo zijn!
Voor en achter in de tuin, het kan niet op, tssssss!



 Ook dit jaar weer een goede vangst.

Het blijft gewoon een leuk tafereeltje, dat paaseieren zoeken! Ze doen dat trouwens hier in the States ook gewoon op dezelfde manier als bij ons (hebben ze dat nou van ons gepikt?? of andersom??), ze gaan hier idd ook op egg-hunt.
Het is weer lekker weer dus, we gaan op pad, naar the FOREST STATE PARK vlakbij ons, een mooi natuurpark.
We gaan een trail doen, maar die lijkt ons wel erg lang. Onderweg even gevraagd hoever het nog was, nog VER dus...en hebben toen maar besloten om om te draaien (uit ervaring dus, he!), en dat was een goeie zet geweest, want we zijn al met al nog 2 uur aan de wandel geweest.

 Dammetje bouwen in een riviertje bij Forrest State Park

Daarna zijn we na Mc Menamins geweest, echt een GEWELDIGE tent, beetje europese look ook, terassen buiten, beetje bruine kroegachtig restaurant, waar ook regelmatig een live-bandje komt, echt supergezellig! (gaan we ook heen, Marjon...)
Lekker op het terras een pintje genuttigd, en daarna weer back home! Om verder te gaan met in de zon te zitten.....en te TAFELGRILLEN!Mjammmiieee (morgen weer op dieet....altijd morgen en overmorgen..en..na het weekend)
In het zonnetje aan een lekker wit biertje, laat de zomer maar komen

Ook maandag en dinsdag heerlijk weer, en natuurlijk is dat heerlijk, maar ik merk wel dat het steeds moeilijker wordt om ze aan het huiswerk te krijgen, want iedereen is natuurlijk blij buiten aan het spelen, dus dat gaat de komende maanden nog wat worden, maar allee, tot nog gaat het nog steeds goed, en dat zijn dan weer zorgen voor morgen!

Ik ben trouwens hier voor de 2de keer naar de kapper geweest. Ze kunnen hier dus echt voor geen meter knippen, echt....hoe ze Stijn soms knippen.... Sophie valt nog mee, want ze heeft natuurlijk lang haar, dus valt minder op als ze er wat langsknippen. Maar...ik wilde mijn haar dus laten straighten, oftewel steil laten maken. Had ik van een amerikaanse het adres van deze kapper, Alan Schafer Studios. Het was een afspraak van 3 uur lang, dus lang zat...zou ik zeggen. Echt, die Alan, een hele grappige, typische amerikaan. Ik zeg tegen hem (want ik vond dus dat hij op Steven Spielberg leek): "you look like a filmmaker, not a hairdresser". Echt, had hij zo'n pet op, met daaronder lang krullend haar, dikke buik. Kregen we het over honden..."we have a fwiese (friese) stabij",tja, hoe zeg je dat anders op zijn engels?? Die assistent hupp meteen achter de computer opzoeken wat een fwiese stabij was, echt zo grappig! "oooooh, wow, this dog looks better then you, doggie (zei ze tegen haar eigen hond)"Toen ging die assistent eten halen, vraagt ze aan mij" Are you hungry, do you want something to eat, honey?"YES, i am hungry! But NO, i don't want it , because i'm on a diet...hhfsjafhhfao.kslkhwaah". Maar het was echt zo'n leuke ochtend, er was niemand anders, alleen ik, die assistente en Alan. En we hebben zo die ochtend wat gekeuveld, koffie gedronken en ALLES is toch goed gekomen met mijn haar!

Het komend weekend staat Newport op het program!
Nog even iets HEEL belangrijks!
Alexander, Patricia en Lynn: Van harte gefelicitaart met jullie dochter en zusje "JOY"; ENJOY!! X
Tante Isabel: Van harte proficiat met je 2de!! kleinkind!!X
Floortje oftewel Janneke: Van harte proficiat met je 1ste HEILIGE COMMUNIE, vanaf nu iedere week naar de kerk, he!! X (ik hoop dat je t pakje leuk vindt..)
Moniek: wat een feestmaand bij jullie! Proficiat vrouwke! X

Nou, dacht ik klaar te zijn, maar nu bedenk ik me nog net iets anders.... Roon heeft al HEEEEEl lang dat ie zegt, mijn ogen zijn zo zwaar, moe moe moe. Is ie zijn ogen laten testen, poehhpoehh....moet echt NODIG een bril, of contactlenzen, maar ze adviseerden om toch eerst een bril te nemen. Ik had voor de grap laatst al een leesbril gekocht bij de dollartree (alles kost daar een dollar, gohh, vandaar...dollartree..), maar zijn grootste probleem is toch wel het ver weg zien, ook wel een beetje voor het lezen. Het is te laseren, maar wie Roon een bietje kent weet dat ie al letterlijk!!! misselijk wordt als je het over oogoperaties, knie-operaties, het maakt eigenlijk niks uit WAT voor operaties. Want ze hadden het deze week op zijn werk dus over zo'n laser o.k gehad met als gevolg....een bleke, zwetende, draaiende Roon, die het gevoel had dat ie ieder moment van zijn klutje af kon gaan...Tja, en waar moet ik dan naartoe met mijn werkverhalen?? Just! NIET bij Roon!Maar....we zijn deze week dus op pad geweest om een bril uit te zoeken. Ik ben niet zo brillerig (wel zonnebrillerig), maar we zijn gegaan voor een ERG hippe bril, met een ERG hippe kleur! Nee hoor, geen zwarte, die iedereen op het moment draagt, maar.....ROOD! Whaaaa, zie ik jullie denken, maar nee, ECHT, zoals gezegd....een hele hippe bril! Over een paar weken zie je em op de foto's.....met HIPPE RODE BRIL!!

We brouwen er een eindje aan, kids komen bijna weer uit school...
LATERRRRRRRR ADIOS LOS LOBOS!! XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten