maandag 6 augustus 2012

ROON WEER IN USA, SUMMERCAMP, SWIMMING AT SOMERSET EN AMERIKAANSE TAFERELEN, SAFARI"S SAM ,ALLE BALLEN VERZAMELEN, MOUNT HOOD & TRILLIUM LAKE AND THE THUNDERBIRDS BIJ THE AIRSHOW!

HAYDIEHAY!
Hier zijn we dan toch weer met de laatste nieuwtjes ondanks de nodige hectiek van afgelopen week. Roon is weer terug gelukkig, maar daar kom ik op het einde op terug, omdat ik anders natuurlijk niet op volgorde zit met mijn verhaal! (normaal toch echt niet zo pietje precies, hoor!)
THE SUMMERCAMPS
Nou nou, wat hebben ze genoten! Echt helemaal super! Sophie had vorige week donderdag een erg lange dag, van 9.00u sóchtends tot 21u sávonds op summercamp in the zoo!
Ze straalde van oor tot oor, toen Stijn en ik haar op kwamen halen, ze had het zoooo leuk gevonden! Kijk mam...en hier hebben we de haarbal van een uil uit elkaar gehaald, en die skeletjes hebben we hier allemaal opgeplakt (vel papier), leuk he!
'
Zo'n leuk camp, ze leren er van alles, mogen achter de schermen (poep van een olifant ontleden enzo..)Echt..al zouden we hier nog een jaar zijn gebleven dan was DAT het kanp waar ze volgend jaar weer naartoe zouden gaan! Maarre...High mierd JVW is natuurlijk ook kaaaaaaileuk!!

Vrijdag was de laatste dag en jah, eigenlijk waren ze ook wel total loss....t is namelijk zo..ze gaan naar het summercamp, goed, want alle kids in de buurt zijn naar summercamp, maar als ze daar vanaf kwamen, gingen ze zowat linea recta naar Cameron& Yasmin of naar Natalie&Lorlei, om daar weer verder te spelen, of hier. Maar dat was goed, lekker spelen, wat afleiding en dan kon ik in gaan pakken, want ja, laten we eerlijk zijn...daar ben ik wel mee bezig, en de laatste week als een gek..alles sorteren, want sjee, man! Ze zijn me toch een partij gegroeid hier! De Amerikanen vinden ons Hollanders groot, en dat is ook wel zo, denk ik, maar als je ook ziet hoeveel groenten en fruit ze eten...jajaaa, OOK snoep hoor...en hamburgers!
Maar nee..ze zijn het laatste jaar vooral in de hoogte gegroeid, Sophie is allemaal bang dat ze te dik wordt (nadat natuurlijk iedereen zei...je zult wel veel hamburgers eten en friet..maar guys....het valt mee, hoor, nog steeds..de friet is hier niet zo lekker als bij de Megabite in Bladel!!)

Zelfs IK ben hier afgevallen, heb er ook wel wat voor gedaan, hoor, maar ben er stiekem wel wat trots op...moet ik WEL zeggen dat het er hier eerder ook bijgekomen was (maar ja, dat kan natuurlijk ook niet anders als je iedere keer gaat uit eten...toch door de week niet hoor!)

Maar aleee...summercamp!Oftewel..summercamp passee!
Het was goed geweest, ze hebben zo minder te lijden gehad van Roon zijn vertrek, deden sávonds nog geregeld effe een spelletje met zijn 3-kes, monopoly en het ging allemaal goed.
Tussendoor papa en oma ook nog aan de skype gezien..En vriendinneke Kelly, bijna al mijn vriendinnen waren op vakantie, dus sowieso was het al rustiger op skype, maar nu ging iedere avond trouw de skype zo rond 22u, bij jullie dus 7u!! sóchtends, echt Kelly...wa bende toch een goeike!!

SWIMMING AT THE SOMERSET!
Nou...tja..het is hier lekker weer, ik wil niet dat ze de hele dag lopen te hangen voor de TV, dus we gaan natuurlijk wat doen op zaterdag 28 juli. Jah, en wat is dan leuker dan te gaan zwemmen??
Nou nou nou nou, het valt niet mee hier hoor, om een LEUK zwembad te vinden. Je gelooft het gewoon niet, maar het IS hier NIET leuk om te gaan zwemmen!!!
Ze zijn TE eng...die badmeesters! Je mag NIET genieten, vooral niet TE GEK doen in het water, want dan worden ze wat draaierig, huppelig en opstandig.
En DIT bedoel ik nu met Amerikaanse taferelen!

Ik zal uitleggen: je gaat op zoek naar een leuk zwembad hier..je googlet wat en je denkt als je de foto's ziet en recencies leest...nou, da's leuk!
Hier vlakbij..en ja, we zijn lid van tualatin park (da's een community center, met veel locaties, waar je lid van kunt worden en dan kun je voor een iets mindere prijs naar binnen..), je moet dan wel in de buurt wonen.
Dus we gaan zwemmen....zaterdag..12.u open, oke, dat kan natuurlijk...

We waren er als 1ste en...als enigste! Maar...hohooooo, WEL 2 badmeesters in een torentje..1 voor Sophie en 1 voor Stijn! maar dat maakt natuurlijk niet uit, safety first!

Maar dan begint het...de ene badmeester van Stijn heeft het op Stijn gemunt...tja...te rustig he! En Stijn was....TE wild (viel wel mee, hoor, kan VEEL erger!!)
"You must wear your goggle on your head when you are jumping in the swimmingpool"...goggle? dacht ik..oooh, zijn duikbril, pfff, waarom?? Tja, dat snap ik dan niet...en dan kan ik het ook niet laten om het te vragen, dus ik zeg.."oooh, his goggle (ik schreef google) on his head??Why??Ja, dat snap ik dus ECHT niet, waarom moet ie zijn duikbril bovenop zijn hoofd als ie in het zwembad springt? "for his safety"! zegt ie dan.

"WALK, WALK"(riep de badmeester)...tja Stijn, hij liep wat harder rondom het zwembad, dus o.k.Ze zitten dus met zijn 2-en in het zwembad, ondiep gedeelte op een soort van mat, en dat ging richting het diepe...dus die badmeester riep.."nono...it's too deep there, you must go back!"Maar ik zeg...ze kunnen goed zwemmen, it's o.k!"Jaja, in het engels,hoor! "No, it was not allowed". Nou ja, ik dacht...k weet niet wat ik dacht, maar wel zoiets van...RAAR hier! Maar allee..ze waren maar met zijn 2-kes en ze gingen weer braaf naar het ondiepere gedeelte, maar ik dacht nog van..hehh?? Waarom mogen ze niet naar het diepe met die mat? Verder niet meer over nagedacht, want ze hadden plezier in het ondiepe, en ik...ach..ik kan wel zonnebaden, hoef me niet druk te maken met 2 badmeesters die Sophie en Stijn in de gaten hielden....ach, ik kan ook wel gaan slapen eigenlijk.. (nee hoor,niet gedaan natuurlijk....want de badmeesters maakten me iedere keer wakker...dan mag dit niet dan is dat weer not allowed, sjeeeeminee...ze hadden hun handen vol aan onze Stijn...den deugniet...maar tja..in Nederland mag dat allemaal wel, maar zelden dat ik een fluitje hoor dat iets niet mag..)

Het is bijna 15u, en ze krijgen zin in een snack, dus we gaan wat zitten eten...."No no..it's not....."jajaaaa allowed zeker!
You can eat over there (achter de hekken van het zwembad) Dus....we gaan achter de hekken zitten snacken..Komt er een jongen van achter de kassa vragen of we onze spullen willen pakken bij het zwembad of dat we daar een 1/2 uur blijven zitten?? "Hehh, why??""We are closed from 15- 15.30, we have lunch". LUNCH??????? Ggggggggggh, ze gaan om 12u open tot 15u, dan hebben ze "lunch"en jaa echt...ze gingen pizza bestellen, maar de mensen die er zijn moeten wel uit de hekken. Dan gaan ze om 15.30u weer open tot....yesyes 17.u lady's &gentlemen, goh goh, dat zijn wel andere taferelen dan die wij vroeger gewend waren...s'morgens om 10u op het zilvermeer tot een uur of 18-19u(of langer..), en geen 1 badmeester die ons tot de orde riep, wel in de gaten hield, dat wel....

We pakken onze bullen bij elkaar en gaan lekker naar huis, t is genoeg gedoe geweest vandaag, we gaan..naar the freedom van ons huis!DAT was onze 1ste kenninsmaking met deze swimmingpool....jaja..wordt vervolgd! We gaan op huis aan nu..

En het is o.k, morgen gaan we vliegen...met het vliegtuigje..rond Mount hood. dus we moeten op tijd opstaan, dus..ook wat op tijd naar bed, dus zo gezegd zo gedaan..(ahum), maar zondagochtend staan we al vroeg met zijn allen paraat om te gaan vliegen. Nee....da's niet waar..niet met zijn allen..Roon is in Nederland en had dit KEIgraag gedaan!! En nu is hij er niet bij...Ik kijk uit het raam en het is bewolkt, TE bewolkt om te vliegen. Even met de collega van Roon gebeld (Hank), en we wachten nog eeen uurtje af, want dikwijls trekt het hier in de loop van de ochtend snel bij en wordt het daarna superzonnig!.
10u....mwaaa..het begint iets of wat open te trekken, maar het is nog niet je van het. Dus yep...we hebben het gecanceled. Niet leuk, Sophie en Stijn hadden er zin in, maar aan de andere kant...Roon kan dan zelf over een paar weken met hun!

Het is gewoon ongelooflijk, maar een half uur erna trekt het echt helemaal open, maar het vliegtuigje moet ook weer op een bep. tijd ingeleverd zijn, dus niet haalbaar meer.

Ik wil TOCH iets leuks met hun gaan doen, ,en besluit om met hun SAFARI 's SAM te gaan, een indoor speel paradijs in Sherwood, half uurtje hier vandaan. Ze zijn er al eens geweest met Michelle, Cameron& Yasmin, en ik besluit om hun nu ook mee te nemen, wel zo gezellig! Ja, en dat WAS het ook, ze hebben zo'n plezier gehad, om 18u wilden ze NOG niet naar huis, maar na een uurke of 6 in zo'n indoorspeelparadijs vind ik het wel wellekes. Het leek een beetje op de Hooiberg in Bladel, zo'n kooi, maar ze hadden ook weer van die games met tickets, en een indoor mini-golf, erg leuk!

Maandag doen we lekker rustig aan, dwz...the kids doen rustig aan, wat hangen, dan weer wat spelen, wat TV kijken...en ik..tja..ik ben als een gek aan het inpakken gegaan!
Stijn gaat nog wat slangen vangen, want....er woont een slang bij ons huis en da's toch wel ERG interessant...hupp in de pyama voor ons huis..op zoek naar the snake! Ze hebben het slangevelletje ook gevonden, dus de slang IS al verveld, en dan...DAAR is ie! Stijn pakt em gewoon op, nergens bang van (al doende leert men, toch, pffff?). WEL een stoer gezicht...Stijn die de slang omhoog houdt. Ze kijken op het moment heel erg vee, iedere dag eigenlijk, naar "the gatorboys", dat zijn mannen hier in America die alligators gaan vangen bij mensen thuis. Echt een heel leuk programma, net als het programma waar ze vossen vangen. Ze laten ze naderhand weer los, hoor, in de bossen, dus komt allemaal goed!!

sÁvonds natuurlijk weer het vertrouwde ritueeltje...naar Cameron en yasmin en Natalie & Lorlei, en zo belandt ik trouwens ook geregeld bij Michelle thuis. Laatst gingen ze zwemmen bij Holly, de buurvrouw van Michelle, echt een mega-zwembad!! Dus telefoon..: "Haaay, Annuska..aaaah, you are lonely, aren't you? Come over and drink a wine with us!!"Echt..Michelle is goud waard! Zo heeft ze dat verschillende keren gedaan de afgelopen week. Het ging goed met mij, hoor, maar toch SUPER dat ze mij zo iedere keer vraagt, THANKS Michelle!! Ze leest deze blog niet....(omdat ze geen nederlands kent), maar ze kijkt wel es naar de foto's en dan hoop ik dat ze dit ziet...

Volgende dag....dinsdag 31 juli
Ik ga met Luna wandelen..ze is al een paar dagen niet zo in haar hum, en...moet overgeven.....whaaaaaaa...de taferelen van afgelopen maart komen weer naar boven bij mij, de bouncerball, oftewel de STUITERBAL die ze toen ingeslikt had!!

Ze wil niet eten, moet WEER overgeven, is rustig...TE rustig!
Ik wacht niet langer af....afspraak bij dierenarts gemaakt, vanmiddag om 13.30u terecht, en vol verwachting klopt ons hart. Foto gemaakt van buik....OOOOOHHHH NEEEEE HE!!! WEEEER een bal!! Hij zegt...it's not a bouncerball this time, i think it's a ball of metal, or glass..."


Vloeken!! Nee, geen potverjandriedubbeltjes, of potverdikkie, maar het begint met de G en het eindigt met de E, en de V zit er ook nog in, daarna nog de G en eindigt met JU en daar zit weer NON in ergens, jahh echt helemaal over de zeik! Je moet wel weten dat het hier dus ECHT niet voor niks is, sowieso heel de gezondheidszorg hier, echt waardeloos duur!
Maar de dierenarts dus ook, ze houden haar daar, wordt ze woensdag geopereerd, kan ze donderdag opgehaald worden....en ondertussen gaan wij natuurlijk in huis ALLE BALLEN VERZAMELEN!!

Roon natuurlijk ook benieuwd, dus belt op op een tijdstip waarop Nederland normaal gesproken ligt te pitten....sorry..bad news!
We zijn nadien nog maar even wezen shoppen, effe weer alles laten bezinken...en morgen...morgen s pap ophalen van het vliegveld, jippie!!We gaan weer van het 1 naar het ander...

WOENSDAG 1 AUGUSTUS
Jaaaa, vandaag landt ie weer, papa is back in town!
De afgelopen week terugdenkend....erg bizar geweest allemaal, en nog..
Het gaat niet goed met de moeder van Roon en dat gaat ook niet goedkomen. Roon is ondertussen al naar het werk gegaan om vervroegd terug te gaan naar Nederland, maar meer dan 2 weken eerder zal er niet inzitten, het is heel veel geregel, en zomaar allemaal verschillende mannekes onze spullen bij elkaar te laten graaien, zie ik ook niet zitten.
Roon is terug in Nederland en NATUURLIJK gaan we met zijn 3-kes Roon ophalen bij het vliegveld!!
Hij heeft die dag flink last van de jetlag, dus effe naar bed, weer eruit, en s'nachts wakker liggen.

Volgende ochtend heeft ie nog contact met zijn moeder die diezelfde dag een gesprek met de arts had, het levensbedreigende is onder controle, De situatie blijft slecht en moeilijk, maar dan besluiten we toch om de paar weken waar het om ging, toch vol te maken en gewoon de datum aan te houden die we hadden en waar alles op afgestemd was. Ik merkte aan mezelf dat ik sneller dingen in ging pakken de week ervoor, nog snel effe dit filmen, nog even dat kopen, gehaast, gehaast en nu de situatie zo is nu, kunnen we het hier iets rustiger afhandelen, het verschil zou minder dan 2 weken zijn geweest, maar de rust is nu wel weer enigszins wat teruggekeerd. Roon zijn moeder wilde dit ook en zo blijven we nog 4 weken dus hier.... We proberen er toch nog maar wat van te maken...

Dus we hebben nog 4 weken te gaan, Sophie en Stijn vonden het summercamp superleuk in de zoo, Yasmin (vriendinnetje Sophie)gaat naar HORSECAMP en heeeeej...zegt Sophie...DAT wil ik ook!!
Ik had al een week aquacamp voor hun beiden gepland, maar nu is heel het schema weer omgegooid. Sophie gaat met Yasmin naar Horsecamp, Stijn gaat met Cameron naar legocamp. Sophie en yasmin gaan volgende week naar microworld, Stijn en Cameron naar aquacamp...een geregel van hier tot Tokio, ben blij dat ik het zo niet ieder jaar hoef te doen, want pff wat een gepuzzel....keuze uit 1000-den summercamps, en ik kan al zo moeilijk kiezen uit 20 verschillende soorten koekjes, wasmiddel, wc-papier, water....

Ondertussen bellen ze op van de animalhospital...".Luna...she had a ball in her stomach (een grote knikker dus), and i opened her stomach and there was a smiling face who laughs at me". Nou jaaa, naar de dierenarts dus...het was een grote witte knikker met een lachend grappig gezichtje erop, en toen hij de buik van Luna openmaakte zag ie t lachend gezichtje op de knikkerbal, die naar hem lachte..jahaa, dat zal best..IK KREEG er buikpijn van!! VOORAL van de rekening!!
Ik zeg; dit is de laatste keer!! Maar eerlijk is eerlijk...als ik dan dat koppie van Luna weer zie...yehyeh..en ik weet OOK wel dat ze de link niet kan leggen van.."oooh, nu lig ik hier, omdat ik een bal ingeslikt heb, enne...t is wel prijzig voor het baasje en t vrouwtje, dus ik zal het in t vervolg niet meer doen"..dus ik KAN ook niet zeggen dat het de laatste keer is, maar...ik HOOP het wel!! LUNA, FOEI!!No balls anymore, only a soccerball!! (tja, zie DIE maar es door te slikken..)
Ik heb Luna de knikker nog laten zien en gezegd...nee, foeiiiii, mag niet! Maarre...of ze t snapt..??

Al met al zijn we belandt bij vrijdag 3 Augustus!
Vandaag gaan we weer iets leuks doen, Sophie en Stijn! Na heel de ochtend zowat gebeld te hebben met Michelle van hoe en wat met de summercamps, gaan we s'middags weer zwemmen bij...SOMERSET!!
Eerst maar es bellen hoe laat ze open zijn vandaag, want dat is natuurlijk weer een verassing..
1.30 pm (dus 13.30u) tot 3.oo pm (15.00u), dus 1 1/2 uur, daarna een 1/2 uur gesloten (ge wit wel...lunch..)en dan zijn ze weer open van 15.30 tot 17.00, dus weer 1 1/2 uur. Nou, ik dacht...we gaan er naartoe tot 15u, daarna effe Roon ophalen van zijn werk en dan nog effe zwemmen tot 17u, maar...het liep allemaal anders...

Jahaaa..we waren er om 13.30u, een hele rij al voor ons bij de kassa, bloody hot, 30 gr, dus bij de kassa zei ik...krijg ik dan een stempel voor als we om 15.30u weer komen zwemmen? No, you must pay again then. Whaa? Dus ik betaal nu 10 dollar (MET de kortingskaart zogezegd) voor 1 1/2 uur, en straks WEER 13 dollar voor weer een half uur?? yeah, that's right! Ik had het dus goed begrepen...nou nou, het was maar gewoon een zwembadje, hoor, echt niks speciaals, maar allee, we zijn er weer, zij kunnen lekker plonzen, effe afkoelen, maar ik dacht WEL...DAT is in Nederland STUKKEN beter geregeld EN leuker!!

Het was zooooo druk! Dus de kant van het ondiepe was helemaal vol!!
Sophie en Stijn kunnen goed zwemmen, dus vlogen meteen naar het diepe...ffffffffjjjjj..fluitje van de badmeester...ze mochten daar niet komen! Ik zeg; "but they are good swimmers"! "No.....they must do a swimtest!"Hehhh, right now??"ÿes, right now"Je gelooft het niet...ze moesten naar de overkant zwemmen (in de lengte, ong. 30 meter) , borstcrawl de ene kant op, terug...rugcrawl, en dan zou de badmeester wel vertellen of dat je wel of niet in het diepe mocht...k meen het...no joke!
Ze kunnen allebei goed zwemmen, vooral krachtzwemmen, waar ze in Belgie vooral op gericht zijn, lange afstanden, maar rugcrawl....dat zat niet in het pakket wat ze gedaan hebben.... Ik zeg; "doe het toch maar, probeer het maar met je armen, stond ik daar te zwaaien met mijn armen..."En de borstcrawl ging goed bij allebei, Sophie heeft de rugcrawl gedaan (had dit nog NOOIT gedaan), en ze was goedgekeurd, maar de rugcrawl bij Stijn..nee...dat zat er niet in..hij kon wel op zijn rug achteruit zwemmen, maar dat was niet goed genoeg..."no, it's not allowed that you are going in the deep water...."Woooooowww, hij zwemt al het hele jaar in diep water en nu mag ie ineens niet in het diepe??

Stijn was helemaal over de flos en terecht!! Want hij KAN goed zwemmen. Dus ik weer naar de badmeester...`i´ll watch him if he is in the deep water, is that o.k, i'm responsible"dus met andere woorden...zoals normaal dus..ik hou hen in de gaten, en IK ben gewoon verantwoordelijk! Maar zo gaat dat niet hier, "this are the rules, i'm sorry".
Met als gevolg een huilende Stijn langs de kant..begrijpelijk!
We zijn er krap 45 min., en k heb het ermee gehad..we gaan! DAAR heb ik dus geen zin in!

Ik snap die mannekes-badmeesters wel, ik bedoel..het wordt hen opgedragen, zij kunnen daar verder niks aan doen,maar the rules bij dit zwembad...je mocht je amper bewegen, zit hutjemutje met iedereen in het ondiepe..tja...WIJ zijn dat natuurlijk niet gewend! Je gaat op vakantie in Frankrijk, Italie of weet ik waar en je hebt zelf als ouder gewoon heel veel verantwoordelijkheid. Hier is het zo..ZIJ bepalen of je iets wel of niet kunt, en beperken wel erg de mogelijkheden.

Ik ging zelf nog effe plonzen en dacht...dadelijk moet ik ook nog een swimtest doen...ik kan HELEMAAL geen rugcrawl...de schoolslag, DAT kan ik wel goed, maar ze wilden alleen de borst en rugcrawl zien...k weet zeker dat ik gezakt zou zijn, maar nee..ik hoefde geen test te doen. Maar heeeej...hoe zit het als IK verdrink?? Wie is DAN verantwoordelijk?? Zo zie je maar...het land van de extremen, nemen geen enkel risico, dekken zich helemaal in, tot in de puntjes en DAT stoort me dan wel eens!!Gekkenwerk!

Wat wel weer leuk is...ik ben begonnen in het boek van Max Westerman van RTL. Hij heeft hier 25 jaar gewoond als journalist, en ik had dat boek van vriendin Nanny meegekregen. Ik dacht...; ik ga dat boek pas op het einde lezen, onbevooroordeeld, en het leuke is...heel veel dingen zijn zo herkenbaar nu. Ik heb zelfs dingen in de blog gezet,die hij ook in het boek vernoemd, zonder te weten natuurlijk dat hij dat beschreven had. Erg toevallig dus, leuk boek om te lezen, en vooral zo herkenbaar!


MOUNT HOOD & TRILLIUM LAKE
Zaterdag 4 augustus
Dat de Mount hood het hele afgelopen jaar ons aangetrokken heeft, dat is inmiddels wel duidelijk. We zijn er veel geweest, in de zomer, herfst, winter, lente en yep...nu weer in de zomer dus! We hebben er veel gewandeld in de sneeuw richting trillium lake, geslee-d, geglibberd en vandaag gaan we weer naar trillium lake om te....juist ZWEMMEN! Want het is nog steeds warm, wat zeg ik..bloody hot!! En we hebben er nog niet gezwommen, dus dan hebben we DAT ook nog gedaan. Rijden vroeg aan, dus we zijn er rond 22.30u, en whooooo....het hele pad dat we verschillende keren hebben bewandeld richting trillium lake, maar toen onder de sneeuw dus....was een weg! En wij dachten nog wel dat dat gewoon een pad was, maar toen mocht je er niet met de auto rijden en nu kun je helemaal tot aan het meer doorrijden, dus da's wel zo prettig, het was toch ong. 2-2 1/2 mijl lopen volgens mij...

En waaauuuww, het is schitterend! Supermooi, en zeker zo met onze Mount Hood op de achtergrond. Dat was ons uitzicht heel de dag, geweldig mooi!
Trillium lake mat op de achtergrond Mount Hood

Zwemmen, dobberen, hangen, steentjes in het water gooien....Zit er naast ons een stel met een soort van bootplank waar je dus op kunt staan en mee kunt peddelen, zeggen ze tegen Sophie en Stijn..."if you want to try it, you have 30 minutes to go..."Aaaah, da's nice, en typisch amerikaans weer! Dus ze mochten om de beurt het water op, zwemvestje aan, hier wel, want het water is koud en wat als er iets midden op het meer gebeurd?? Moet er niet aan denken..



We rijden rond 16.30u weer aan, even pizzaatje eten bij Hood River, dan op huis aan, om vervolgens weer om 19.30u bij Michelle en Jonathan een afzakkertje te gaan nemen.
Roon heeft veel last van de jetlag...
Die nacht gaat Sophie bij Michelle en jonathan logeren, Cameron bij ons.


THE AIRSHOW FROM OREGON WITH THE THUNDERBIRDS!
Dat stond zondag 5 augustus op het programma. Roon, Sophie en Stijn hebben het er al het hele jaar over en nu was het dan zover!
De luchtshow met de thunderbirds. Veel heb ik er eigenlijk niet over te vertellen, alleen dat het bloody bloody hot was, en dan is het NIET grappig om op zo'n vliegveld rond te lopen waar maar amper een plekje schaduw is. We zijn met zijn 8-en gegaan, met Michelle, Jonathan & kids, allemaal in 1 auto, maar pffff...we hadden het allemaal zo warm, Sophie wilde het liefst naar huis, maar dat ging natuurlijk niet omdat we met 1 auto waren, en Roon en Jonathan wilden toch ECHT de thunderbirds zien.Dus toch maar gewacht to 15u...vooral niet te veel inspannen, liters water drinken, umbrella boven je hoofd en..kijken naar de thunderbirds. Spectaculair, dat wel!!
Rond 17.u thuis, worden daarna nog gebeld of dat we komen BBQ-en bij Cindy en Brian, samen met Michelle &Jonathan, maar het is genoeg geweest voor dit weekend.
Een hele mooie B17 waar we in zijn gegaan


Stijn gaat helemaal los als schutter in de B17


Een A10 met piloot. Wat ben ik jaloers op die man!!!!




A jet engine car....altijd leuk

The Ducks bus


The Tunderbird (stunt tem van de US luchtmacht)


Ook al omdat het gevoel zo anders is sinds de laatste weken met oma Dieti. Het is allemaal toch net wat anders....

We sluiten het hierbij weer af, nog even dit:
Rens, nogmaals van harte en een fijne verjaardag in La France! X
Hans, van harte proficiat! X
Hugo...5 jaartjes alweer!! Gefeliciteerd grote vent!X
Tante Jeanne: Van harte proficiat volgende week!X

Nog es iets: Echt hele trouwe lezers zijn jullie allemaal, very nice!! We zitten al op 15.231 people die ons het afgelopen jaar gevolgd hebben, en dat in nog geen jaar, SUPERTHANKS voor het volgen van onze soap hier in the States!
ADIOS IEDEREEN! XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten