zaterdag 3 maart 2012

BINGO-NIGHT, MOVIE& FOREST PARK

                                                BINGO-NIGHT

Al weken en weken kregen Sophie en Stijn flyers van school mee; Bingo-night...FAMILY S FAVORIT!
Niet alleen kregen ze briefjes mee, ook via de mail...again and again and again.
Ik had ons niet opgegeven, want er zijn eigenlijk zoveel dingen die georganiseerd worden, en ze krijgen zoveel briefjes mee, dan weer voor dit, dan weer voor dat, dus ik had het zo maar gelaten.
Nu was Stijn vorige week allemaal ziek, sóchtends ging het dan weer, dan bracht ik hem naar school en iedere keer belde ze dan weer van school na een tijdje dat hij weer buikpijn had, dus ik ben wat afgesjeesd naar school.

Tammy, de secretaresse, moest er wel mee lachen, want dan kwam ik binnen in "the office" en dan zei ik tegen de 2 dames, Cynthia en Tammy": Haaay, lady's here i am again". Wel zielig voor Stijn natuurlijk, want het menneke had echt buikpijn, na een paar uur was het ook wel weer over, maar dan kwam het vervolgens ook weer terug, ook als we thuis waren. Dus zo ook die vrijdag van de bingo-night stond ik sóchtends om 9u alweer in the office om Stijn op te pikken.
Dus Tammy zei; "Are you coming to the GREAT bingo-night?" Effe zien hoe het met Stijn is, maar..."we come when it's possible"." It's REALLY REALLY FUN for the whole family!!", zei ze nog.
Jah, en dan heb ik toch weer zoiets..ik wil daar eigenlijk toch wel naartoe, is ook wel heel leuk voor hun.
Maar we moeten eerst zien hoe het met Stijn is. Die werd in de loop van de dag weer iets beter, en wilde toch ECHT naar de bingo-night, want ook Stijn zijn juf had al verteld "how funny"het was.
Dus op naar the great bingo-night!!
En ja, ik moet zeggen; het was erg leuk, het was idd erg druk. Ze hadden pizza, snacks, snoep, drinken, dus van alles, dus alles waar de gemiddelde amerikaan (en wij) van houden...
Het is opvallend hoeveel mensen je eigenlijk ondertussen toch al hebt leren kennen, nu scheelt het natuurlijk ook dat ik heel veel op school vertoefd heb. Zo ook Sophie en Stijn, loop je daar rond, gaat het ineens van : hay Stijn, hay Sophie en hup....weg waren ze! Dus ze hebben hun draai wel gevonden.
Bingo-night begint, echt STIPT om 18u. Daar zijn de amerikanen wel goed in, in stipt, stipt, stipt.
Dus 4 bingo-kaarten, Stijn wilde even bij Mason gaan zitten, en dan begint het..I9, B64, O34... he,
NET geen bingo!
Sophie heeft ook een kaart bij te houden, en ze vindt het wel heel leuk, want iedere keer hoeft ze er nog maar 2, maar iedere keer is het dan ook weer dat Tammy en Cynthia (de secretaresses) omroepen; "o.k., make it clear!"En als er al tig kindjes naar voren zijn gegaan omdat ze BINGO hadden, dan wordt het na 3 kwartier een beetje frustrerend voor ons Sophieke." Jaaa heee, WEER NET niet, gggghh". Stijn is ondertussen bij ons komen hangen, en begint toch wel weer buikpijn te krijgen, dus na een uur houden we het voor gezien, Sophie vond het ook wel genoeg, want..."ze wint toch niks..zegt ze."Ja, en voor Stijn, om daar met buikpijn te blijven hangen is ook niks. Het was wel een leuke bingo-night, leuk om gezien te hebben, ook Sophie en Stijn vonden het erg leuk!




Zaterdag gaat het toch weer iets beter met Stijn, en we hadden al zo vaak beloofd om hier naar de film te gaan, maar we vonden eigenlijk wel dat ze het goed moesten kunnen volgen, en nu zitten ze op dat niveau dat ze engelse movies kunnen kijken, dus we gaan naar the movie!
JOURNEY 2 THE MYSTERIOUS ISLAND, een 3d film. Weet eigenlijk niet of deze al in Nederland uit is, maar...hij is erg leuk!!
Daarna gaan we naar the old-spaghetti factory, waar we....hoe verrassend, spaghetti hebben gegeten.En toch heeft Stijn alweer buikpijn..

Zondag is het weer een beetje een lamballen-dag, maar we gaan niet de hele dag lamballen he, er zijn hier nog genoeg mooie parken waar we naartoe kunnen, dus we gaan naar een park wat heet;
FOREST PARK
Het is een groot park ten westen van Portland, erg uitgestrekt, niet te ver rijden dus....
We weten nog niet zo goed waar we moeten parkeren, maar we stoppen gewoon ergens en gaan de bossen in, maar MODDERIG dat het is!!
De paden zijn hier toch niet zo duidelijk en Luna(the dog) is inmiddels al compleet zwart ! (ze is eigenlijk zwart-wit he)
Mmmm, hier is het toch niet zo handig wandelen en...we zijn de enige. Dus witte wa...we rijden een eindje verder en kijken wel waar auto's staan. En echt gewoon...de bocht om, en daar waren the trails, tsss. Nou, dit zijn betere paden. En wat een mooie bossen weer. Wat hier dus wel apart is, is al die mos op de bomen. In de zomer zie je dat niet zo, maar nu dus duidelijk.
We lopen een eind, maar na een half uur begint het toch wat te miezeren, he toch! Dus...een mooie hike-route, maar we maken hem nu niet af, als het beter weer is maar weer!
En het loopt al eind van de middag, dus heel ver hadden we toch niet meer kunnen gaan...
En er moet natuurlijk nog ge-edufaxt worden (nederlands huiswerk).



Mos, mos , mos
Maandag is het weer uitzonderlijk mooi, zonnig, niet koud, het weer slaat hier gewoon per dag om, niet te filmen! Maar ja, dat kan in Nederland natuurlijk ook, maar... Sophie en Stijn hebben de zomer in hun bol, en spelen lekker in hun t-shirt buiten(kan ook), maar Sophie denkt dan alweer vooruit...Mam, zou ik morgen dan niet dat korte broekje aankunnen? ""Nou, Sophie, dat lijkt me nogal friskes, zeker s'morgens"." Maar mam, dan doe ik er die lange beenwarmers onder, er gaan er zoveel met een korte broek naar school". Echt??Nu zie ik dat hier ook gewoon, hoor, hebben ze gewoon korte broeken aan en een t-shirt, terwijl het dan toch echt geen zomerse temperaturen zijn. Ze geven hier gewoon wat minder om kleren, iedereen draagt gewoon wat ie wil. Sophie heeft het altijd heel erg snel warm, dus nou ja..o.k... Volgende dag heeft ze idd korte broek aan, met beenwarmers, een hempje met vest erover, winterjas erover en daar gaat ze dan, sommige dingen nemen ze dan toch van de americano 's over, he, maar....komt  wel weer goed!
De volgende dag is oma jarig, 29 februari, oma is dus 1 keer in de 4 jaar echt jarig, en dat was dus dit jaar. Ze werd 16! En...je gelooft het niet...ze heeft een brommer cadeau gekregen van de familie!
En omdat het toch wel een speciale verjaardag was, heb ik Sophie en Stijn om 13.15u van school gehaald (bij jullie 22.15u) om...te gaan skypen.
Ze hadden allebei al een cadeautje meegekregen van oma voor vandaag, omdat ze er niet bij konden zijn. Dus het gaat al dagen van... wanneer is oma jarig, want dan mogen we het cadeautje openmaken..haha
Oma had ondertussen ook nog voor hun allebei een leuke kaart opgestuurd, zodat ze zeker niet zouden vergeten om het cadeautje uit te pakken. 13.30 Skypen dus met oma! Ik had ook al taart in huisgehaald, we hadden ons versierd, kaarsjes op de taart aan en gezongen voor oma. Toen mochten ze de cadeautjes uitpakken voor de skype en tja....dan is de aandacht natuurlijk weg voor de skype! Ze hadden allebei een leuk boek gekregen, thnx oma!
Was wel leuk, want zo hebben we ook nog wat ooms en tantes die er waren voorbij zien flitsen op de skype.We hebben hier ook een feestje gebouwd, wat salades en chippies erbij, maar natuurlijk anders dan anders..
Taart eten en Skypen met oma.....

SOCCER
Dat was dus gisterenmiddag, 1 maart, Stijn zijn eerste soccergame!(voetbal dus, he!)
Het is een sessie van 8 weken, met alleen maar wedstrijdjes.
Het begon om 16.40u. Ik had Stijn in zijn HMVV-tenue gehesen, maar dat shirt werd daar natuurlijk snel vervangen door een knalrood shirt van....SOCCER INDOOR GOALS!
Dus Stijn het veld op in zijn rode shirt, maar.....wel met zijn blauwe HMVV-sokken haha.
Leuk man, om te zien. Stijn kwam in het begin terug naar mij...mam, ik ken niemand...ze hadden natuurlijk ook niet getraind samen, maar ik zeg; "komt goed, Stijn, ik ben hier met Sophie, hupp...play soccer!"
En hij vond het ECHT leuk! Het was 2x 20 min., dus best pittig, maar hij deed heel goed zijn best, had zelfs bijna gescoord. En normaal sta ik daar aan de kant wat te roepen, van...."kom op, Stijn, naar voren met die bal, kom Stijn, schieten!", maar nu zaten we op een tribune achter plastic glas, dus dan moest je wel heel hard schreeuwen.
Achteraf zaten we op de verkeerde tribune, je had 2 tribunes..1 voor de thuisspelers en 1 voor de bezoekers...en waar zaten wij..JUST, bij de bezoekers, terwijl we thuis speelden. Ik vond het al zo gek, dat ze zo uit hun dak gingen, toen die andere scoorden, en ik de enige was op onze tribune die begon te jubelen, toen onze partij scoorde.


Indoor soccer.....

Zag het daarna...visitors.
Nou ja, het was erg leuk om die mannekes zo te zien spelen, en vooral ook erg leuk dat Stijn het zo leuk vond.Sophie was meegegaan, en Sophie vond het ook grappig om te zien. De 1ste helft controleerde Stijn iedere keer of wij er wel waren, stond ie op het veld naar ons te zwaaien...om de paar minuten, maar dat was de 2de helft alweer wat minder.Het is 1-1 geworden!

Roon heeft het de afgelopen weken druk, maakt veel uren (amrikaanse belastingspapieren invullen), ook de avonden en weekenden is ie op zijn best bezig.
Ik ga zelf nog op zijn best naar de sportschool, probeer 2-3 keer te gaan.Heb ik nog wel iets grappigs van te vertellen.. Ik kom daar nl. altijd een vrouw tegen "genevieve"heet ze, en in het begin hoorde ze mij praten....ik met mijn afwijkende accent. Dus vroeg ze'Where do you come from, FRANCE"? "No, from the NETHERLANDS"Ooooh, how nice!"blalaabalablalbala. Genevieve is eigenlijk wel een grappige vrouw, ze gaat zo wat iedere dag naar de sportschool en dan heeft ze een mp4-speler met muziek en dan gaat ze zo op in die muziek, dat ze helemaal staat te swingen op zo'n step-apparaat, echt geweldig! En er wordt ook niet raar opgekeken dan, want ieder doet gewoon lekker wat ie zelf wil.... da's weer erg leuk van hier.

Maar Genevieve kom ik dus vaak tegen en schijnbaar kan Genevieve niet onthouden waar ik vandaan kom.... Dan zegt ze weer; BONJOUR! La France, he? "no, Genevieve, from the NETHERLANDS!
O yeah, that's right, from the Netherlands!"
En echt de keren erop iedere keer.... ze heeft zich volgens mij ingeprent dat ik een franse ben, dus dan vraagt ze weer"how is that in FRANCE? ""Genevieve, the NETHERLANDS, you know HOLLAND"Maar ik moet er iedere keer wel mee lachen.
Nu was ze toch van de week weer op de sportschool, ze was een paar weken ziek geweest zei ze, en je gelooft het gewoon niet (daarom vertel ik dit), echt zoooo grappig. Zegt ze: "from Danmark, he?"Echt....ik kwam gewoon echt niet bij. Ik zei; "I told you 100 times that i come from the Netherlands and not from France, and now i come from DANMARK???? Genevieve!"
Kijk, nu zie je wel hoe diep onze vriendschap is, blablabbllablah... maar het blijft funny!


Ons nieuwe huisdier

Heb niet meer zoveel aan te vullen, behalve dan:
Boris, Proficiat he jonge(man)! Enne.... gewoon gaan bowlen, he! Veel plezier!! Speciale groeten van Stijn!
Petekindje Janne, van HARTE proficiat meske, 7!! sjongejonge... het duurt nog wel een week, eventjes geduld nog...X


Wij zeggen natuurlijk weer:
TOEDELEDOTSKI:) TIL NEXT TIME!! XXX

Geen opmerkingen:

Een reactie posten