dinsdag 4 oktober 2011

Oktober...almost Halloween!

Hallo beste luisteraars!

So hee, het is alweer oktober. Het gaat allemaal bij elkaar toch wel erg snel, de dagen vliegen voorbij en de weken ook.
We hebben van alle kanten gehoord dat jullie ook lekker weer hebben gehad de afgelopen, en dat hebben jullie dan ook vast verdiend!
Hier is het vanaf zaterdag ook herfst, en omdat we eigenlijk nogal verwend zijn geweest de afgelopen 6-7 weken, valt het nu toch alweer snel tegen. Maar het is zo, ook Noordwest Amerika kent zijn seizoenen en we doen gewoon met jullie mee, en gaan de herfst dus in.

Maar bij de herfst hoort hier toch ook wel heel erg... HALLOWEEN!
Echt een gekkenhuis, het lijkt wel carnaval in de winkels, overal kostuums, hoe enger hoe beter. En daar begint het dan weer mee, he? Kiezen... da's voor mij moeilijk, ook hoe ik de versiering thuis wil doen, want daar heb je dus ook TAL van dingen voor. Voor Stijn heb ik een spook-tenu, met ribben die je dan ook weer met bloed op kunt laten lichten. Er zit dan ook zo'n eng spooky masker bij, en dan met zo'n muts en zwart cape. Nu wilde Stijn die op zijn kamer hangen, maar eerst ging hij Roon ermee laten schrikken. Ik dacht; ik doe es gek, ik verkleed me met zijn tenu en masker enzo, en zal Stijn es laten schrikken.... nou, DAT vond ie toch niet zo leuk, hij was echt zooo bang, dat hij en zijn tenu niet meer op zijn kamer wilde en Roon niet meer wilde laten schrikken. Dus dat was GEEN succes van mij, sorry Stijn. Het is alweer bijgetrokken en inmiddels hangt ie gewoon bij Stijn op zijn kamer. Sjongejonge, wat een moeder! Moet hij mij op 31 oktober maar extra laten schrikken...
Sophie heeft een skeletten pak, ook helemaal geweldig! Maar Sophie schrikt niet zo snel...

Maar wat nog meer bij Halloween hoort, zijn natuurlijk de POMPOENEN!!
Zo zijn wij afgelopen zondag naar de MAZE geweest, dat is bij een boerderij een maisdoolhof, en dan moet je in dat doolhof de farmer zoeken die vermist is (is dus uiteindelijk vermoord), en dan bij iedere vogelverschrikker is er een opdracht en uiteindlijk kom je zo te weten wie de boer vermoord heeft, met wat voor wapen en waar. En die vogelverschrikkers zijn dan skeletten. Was erg leuk, Sophie en Stijn gingen er helemaal in op!
Bij dat maisveld kon je dan met een tractor het veld op verderop om pompoenen uit te gaan zoeken. Het lijkt ook wel of dat een soort traditie is, want iedereen liep met pompoenen te sjouwen, dus... wij ook. Roon heeft ze sávonds samen met Sophie en Stijn uitgehold, en dan zo'n pompoenengezicht uitgesneden, kaarsje erin, klaar!
Rondritje achter de trekker.

Het doolhof.








Eigenlijk hebben we de afgelopen week niet zoveel spectaculairs gedaan, we hadden gewoon es zin om niet te gek te doen. Roon had Sophie en Stijn een lego-trein beloofd (lego is hier ook veel goedkoper), en zogezegd, zo gedaan. Roon heeft em gehaald, ik denk dat ie al 2 of 3 uur bezig was met hem in elkaar te zetten, en wat denk je.... mist ie 1!!!! zakje. GVD oftewel potverjandriedubbeltjes, dus hup alles ingeladen, ook de trein dus die bijna klaarwas, en weer terug naar de winkel. En MAKKELIJK dat ze hier doen, sowieso met alles waar je mee terugkomt. Oh, niet goed? Dan pakken ze hem aan, en geven meteen een andere mee, zonder ook maar te controleren of het wel waar is wat je zegt... ik zeg; tís unbelievable.

Met als gevolg dat Roon drie uur later weer op hetzelfde punt is beland als daarvoor. Ik vond het wel leuk om daar een foto van te maken, maar ik weet eigenlijk niet of Roon zo vrolijk kijkt....
Maar, het is nu dinsdag en hij staat opgesteld in de kamer. We moeten Luna wel erg in de gaten houden, want Luna (de hond) is nog steeds van het padje lijkt wel. Soms is het net of er weer een peuter in huis zit, die ik heel de tijd in de gaten moet houden, want ze zit in alles te bijten, knauwt echt alles kapot, en als het tegen zit, plast ze ook nog eens binnen. Alles wat ze niet meer deed thuis, doet ze hier DUBBEL en DWARS, echt niet te hebben (dus vandaar ook de trein in de gaten houden..)

Hoe ging dat liedje ook al weer??? Met LEGO kun je alles bouwen. Een huis een vliegtuig en een trein.......want spelen met LEGO is fijn.


Maar soms denk ik met Luna echt dat ze gefrustreerd is.. Ik ging in Mierd natuurlijk wel veel met haar wandelen, en dan mocht ze altijd los, maar hier hebben ze dogparks, maar daar moet ik dan wel een stukje voor rijden. Nu doe ik dat tegenwoordig wel iedere dag, want eigenlijk is het toch wel ERG leuk, zo'n hondenpark. Alle honden lopen daar los, en rennen en spelen met elkaar. We zullen er een fotootje bij doen (je ziet het ook weleens in films..) Kan ze even helemaal los!

Afgelopen zondag zijn we trouwens wezen eten bij een tent met allemaal NEDERLANDSE straatnaambordjes, lachen he!! Echt door HEEL het restaurt hangen die bordjes. Roon is hier dus 9jaar geleden ook geweest, en was toen ook bij die tent wezen eten. Een hele leuke tent, waar we goed gegeten hebben, en neee het is NIET van een nederlandse eigenaar... (was ik nl. ook benieuwd naar).. maar...Irish.. je zou dan denken, hoe komt ie erbij? Allee, het was flink volgebouwd zei Roon, want er stonden heel veel nieuwe gebouwen omheen die er toen nog niet stonden. Maar da's in Nederland niet anders he? Het eten blijft hier soms wel een probleem, zo heb ik laatst per ongeluk sweet fries gebakken, ECHT NIET te pruimen! Zoete friet, hoe kom je erop? Vorige week peestamp, oftewel hutspot. Nou, ze sprongen een gat in de lucht! Dat was op goed geluk WEL met gewone aardappelen. Dus ik dacht deze week; ik maak... andijviestamp, maar dan stiekem met spinazie, want op zich proef je dat verschil niet, maar ik kon hier dus geen andijvie vinden. Aardappels gekookt en gepureerd, spinazie gesneden en erdoorheen. Nou, echt andijviestamp look a like! zou je zeggen. Jaks, weeeeer per ongeluk met sweet potatoe (ze zien er dus aan de buitenkant gewoon zo uit als bij ons, maar ze zijn zoet). Ik zeg; komop, gewoon lekker veel ketchup erbij, en dan gaat het wel.... Roon kon het toch niet weggewerkt krijgen, dus dan maar een broodje. Nu vraag ik maar iedere keer om unsweet potatoe. KOMT GOED!


Soms denk ik; het zijn allemaal gewone dagelijkse dingen, maar toch ook weer net iets anders. Zo hebben we net een gesprek op school gehad, met de juf van Sophie en het schoolhoofd en de lerares engels. Ik had van 1 van de busmoeders opgevangen dat de juf van Sophie Sophie soms negeert, en dat ze ook wat gemeen lijkt. Wij hadden zelf ook al zo'n idee en dat doet dan toch zeer. We hebben dit zo niet in het gesprek gezegd, maar wel dat we het idee hebben dat Sophie niet voldoende betrokken is in de klas. Sophie schrijft ook allemaal briefjes naar mij dat ze dingen niet snapt. Nu zei de lerares Engels (krijgen dit iedere dag), dat hoe ouder het kind is, hoe moeilijker het op te pikken is. Het kan een tijd duren, maar opeens pikken ze het op. De juf van Sophie had zelf niet het idee, dat Sophie niet betrokken is, maar ze zou er wel aandacht aan schenken. Met het schoolhoofd er ook over gehad om een nederlands-engels en omgekeerd natuurlijk woordenboek mee naar school te brengen, zodat het voor beiden iets makkelijker wordt om iets te vertellen. het was eigenlijk wel een heel positief gesprek en hopelijk dat het uiteindelijk ook iets oplevert... het schoolhoofd ziet het wel zitten, en zegt dat het allemaal goedkomt.

En dan nog es iets.... ONZE SPULLEN KOMEN ERAAN!! en wel a.s. donderdag, hehe EINDELIJK, sjongejonge. Ik weet eigenlijk al niet meer wat er allemaal inzit, maar ik ben er toch blij mee (in ieders geval veel speelgoed voor hun).
Dus komt alles toch op zijn pootjes terecht! Het is al met al  best lang onderweg geweest, bijna 8 weken!

En .. voor degenen die het zich nu al WEKEN afvragen...JA, ik ben naar de sportschool geweest, gisteren voor de 1ste keer, het was amazing! Zo Amazing dat ik vandaag bijna niet kan lopen, omdat ik zo'n spierpijn heb in mijn bovenbenen. Ik had een personal trainer, en die liet me toch wel erg veel doen. Come on..Annuska,  you can do it!! Ja hee, hallo, ik heb al 4 of 5 maanden niet gesport,he motje.
Hij zegt als ik iedere dag ga dan kan ik makkelijk 20 of 30 pounds afvallen... Maar vandaag ging dus al niet omdat ik maar amper kan lopen.
Maar het is een ERG grote sportschool, met heel veel mogelijkheden, zwembad, sauna. Alles erop en eraan. Enne Sofie... ook spinfietsen! Wordt vervolgd! Het  begin is gemaakt in ieders geval..

Wat trouwens ook AMAZING is is het volgende. Sta ik bij de bushalte, hebben de busmoeders het erover dat er ZOVEEL kinderen luizen hebben, echt de helft van school zo wat. Omdat ik het laatste jaar luizenmoeder bij ons school was, vroeg ik natuurlijk hoe dat ging dan op school. Of de klassen werden nagekeken, of dat er een schrijven van kwam, of hoe je anders erachter kwam dat er luizen waren?? Nee, dat werd dus niet gedaan, en er werd al HELEMAAL niks over verteld, want dat was schending van de privacy. Dit moet je dus echt zelf in de gaten houden en je hoeft het niet op school te zeggen, want er wordt toch niks mee gedaan. Nou, dan vind ik dus eigenlijk dat wij in Nederland wel goed bezig zijn.
Op zich allemaal best grappig hoe verschillend er met sommige dingen wordt omgegaan...

Tja, op zich niet zo spannend allemaal deze week, maar ook hier is het leven niet ALTIJD spannend.
Wat gelukkig wel erg in blijft is het skypen.. Ik dacht; het zal vast alleen maar in het begin zijn, maar het gaat gewoon door. De meesten spreek ik nu nog vaker dan eerst, erg FUNNY. Van het weekend werd er zelfs vanaf een feest geskypt, het was bij jullie 3.30u s'nachts, hier 18.30u sávonds... gezellig wel! Allemaal zotte mensen die net een tikkeltje teveel gedronken hadden, he Lath? Waren we er toch een bietje bij, wij ok een pilske erbij gevat natuurlijk!! Het zijn er inmiddels ook al 27 of 28 waar we mee kunnen skypen, dus er zijn er altijd wel online. Je voelt je dan ook niet zo afgezonderd. Het lijkt me anders wel heel geisoleerd, als heel die skype er niet was. Thnx a lot!

 Enne.. Esther   40!! Proficiat, WOW , ikke nog nie,hihi!!En bedankt hee (ge wit wel)..tante Karien ok trouwens, ERG leuk!!
En... Maurice en Kitty... Proficiat met Maureen, kaartje volgt!! Tuurlijk ook Ome Ad en tante Petra.. voor de eerste keer opa en oma, proficiat!!!

Terwijl ik afsluit hoor ik de ambulances loeien op de achtergrond, en neem maar van mij aan... die LOEIEN wat af hier!
Ik ga nog ontdekken waarvoor en wanneer ze zoveel loeien, ze hebben in ieders geval vaak haast, en over een tijdje probeer ik mee te loeien, ok? Moet nog effe wat contacten leggen, nog ginne tijd gehad!

TOEDELEDOKI  BYEBYEEEEE XX

2 opmerkingen:

  1. Hè Noes (en familie)
    mooi om te lezen. Vooral de alledaagse dingen. Hoe anders kan het zijn paar duizend km verderop...
    Hier alles z'n gangetje. Ware het niet dat ik inmiddelsnvastnwerkmheb....in het ziekenhuis. Het kan verkeren. Volgende week opnamen voor schop tv met jullie ambulances. Ben benieuwd wie we krijgen. Moeten iemand met te veel alcohol op binnen brengen; rest wordt in huis gefilmd. Zal je de link doorsturen. Zie je je collega's nog eens....
    Groeten aan tout de familie

    Roel

    BeantwoordenVerwijderen
  2. He Annuska,

    Heel erg bedankt voor de mooie felicitaties.
    Hoe gaat eht nu met jullie allen, hoorde dat de start met Sophie en Stijn niet zo heel geweldog was.

    Wens jullie echt het aller beste toe.

    Groetjes,
    Maurice, kitty en Maureen

    BeantwoordenVerwijderen